Meindert Talma & The Negroes - Leave Stumper (2001)

Label: Excelsior

1. Rummenigge (4:29)
  2. Waarm Bad (3:15)
  3. Alicia (3:33)
  4. Dreamfamke (4:45)
  5. Rock&rollsexmuziek (5:05)
  6. Er Komt een Dag (3:45)
  7. Blond Uit een Flesje (2:37)
  8. De Renner (4:23)
  9. Gain Pappelefoefies (3:19)
  10. Niets in de Wereld (3:58)
  11. Leave Stumper (4:12)
  12. Brânmerk (4:44)
Meindert Talma is een gekke groninger met geniale teksten. Je zou hem in de hoek van Jaap Boots, Spinvis, ed. kunnen scharen. Rummenigge is echt een geweldig nummer in ieder geval.

avatar van Safri
ah, een cartoon van Gummbah erbij maakt het helemaal af natuurlijk

avatar van Yak
Yak
Eindelijk worden de Meindert Talma-albums toegevoegd!

Deze man is een ongelooflijke muzikale dwarsligger, maar levert het ene na het andere fantastische album af. Soms gevoelig, soms krankjorem, met niks te vergelijken. Een groot artiest. 4,5*

avatar van Yak
Yak
Het is trouwens Excelsior. Even aangepast.

avatar van bonothecat
Gelukkig dat Friese muziek hier wordt gewardeerd.....meindert is soms kneuterigheid ten top, maar heerlijk om te beluisteren!

avatar van bonothecat
herman schreef:
Meindert Talma is een gekke groninger met geniale teksten. .

Meindert Talma is dus fries.....eindelijk een echte fries hier wordt hij meteen tot groninger gebombadeerd....hij woont overigens wel in groningen

Ok, Fries... Ik was in de war omdat ie (Dacht ik) in Groningen heeft gestudeerd.

Het beste album van Talma, vooral nummers als: Rummenige, Blond uit een flesje en Leave Stumper zijn geweldig en hilarisch!

avatar van dix
dix
enne ... dreamfamke ...

de slijper van de plaat zullen we maar zeggen.
goed nummer om knoopjes bij los te peuteren.