Meindert Talma & The Negroes - Dammen Met Ome Hajo (1999)

Label: Excelsior

1. Het Gaat Zoals het Gaan Kon (4:01)
  2. Versmobielondernemer (1:47)
  3. In Mijn Hoofd (3:17)
  4. Hobbydrinker (2:05)
  5. Het Negroeslied (2:10)
  6. Kom Als een Engeltje Terug (3:56)
  7. Oester (2:49)
  8. Dikke Paulus (3:36)
  9. Strandheem (1:13)
  10. De Muziek Maakt Dat het Vanzelf Gaat (4:02)
  11. Psalm (1:44)
  12. Djipper (3:15)
  13. In de Disco (1:57)
  14. Samoerai (5:41)
avatar van EttaJamesBrown
Hoe kan het toch dat bij dit muzikaal en sportief monument nog geen gerichten staan? Dammen wellicht te moeilijk voor eenieder?

Bij dit album hoort een roman waarin in ieder hoofdstuk een liedje van het album terugkomt.

Ik heb ze beide, maar ik kom dan ook uit Hoogezand.

avatar van EttaJamesBrown
Ook fijn, Slowgaze. Vooral samen met het boekje.

avatar van Slowgaze
EttaJamesBrown, dank voor de tip! Ik ben nu bezig in Je Denkt Dat Het Komt, waarin onder meer het een en ander staat over de totstandkoming van Talma's allereerste boek + cd/cd + boek.

avatar van DKs
DKs
Klanten die ik heb moet ik laten vernemen
Dat ik heel erg wijs met hun ben

Zowel qua tekst als muziek geweldig. Ik kom zelf ook uit Noord Oost Friesland, het accent, de uitdrukkingen, ze zijn mij uit het leven gegrepen. Daarnaast hou ik erg van orgeltjes en andere toetsen in muziek, dus deze cd is krekt wat voor mij.
Draai hem al sinds vorige week, toen ik het boek las en op You Tube de nummers luisterde en daarna de cd bij de biep leende, erg vaak. Niet tot groot genoegen van de rest van mijn gezin, maar dat geeft mij niks.

Tijd geleden dat ik zo blij werd van een (voor mij) nieuw muziekje! Hondert punten Meindert!

avatar van EttaJamesBrown
Vanmiddag in VERA deze integraal gehoord. Smulbaar plezier.

avatar van DKs
DKs
Ja, prachtig. En dan was dit nog maar deel 1 van 9 zondagmiddagen integrale Talma platen.