Black Dice - Repo (2009)

11. Urban Super Mist
  12. Ultra Vomit
  13. Gag Shack
tuktak
vette plaat! op het label van animal collective (lokkertje ).

experimentele noise electro, om het maar een naam te geven.

avatar van Facedown
Afwisselend plaatje, enkele beresterke nummers, enkele goeie nummers, enkele (zoals ik ze noem) mèh-nummers.

1,0
pretentieuze rommel. Raar doen,, om het raar doen. Enige vorm van melodie, logica of structuur uit het oog verliezende.

Op zich maakt dat niet uit, maar ik heb gewoon niet het idee dat er meer achter zit dan te zeggen tegen de luisteraar: kijk, wij hebben de vreemdste plaat van dit moment gemaakt, leuk he?
Bij een Animal Collective, zelfs Terrestrial tones (ook Copeland), Pocahaunted of Natural Snow Buildings is het ook vaak vaag, maar daar is het doel niet vaagheid, maar is de vaagheid gewoon een onderdeel van de muziek.

Slecht dit dus!

avatar van Paalhaas
Probeer je oordeel niet te objectief te brengen. Volgens deze redenering kun je ook alle free jazz slechte muziek noemen omdat het "enige vorm van melodie, logica of structuur uit het oog verliest". En toch zijn er genoeg mensen die free jazz helemaal geweldig. Zo zal dat met Black dice ook wel zijn.

1,0
Daarom noemde ik die rits andere bands. Bands die een beetje in een zelfde genre zitten en die me wel kunnen bekoren. Terrestrial Tones zelfs een band van Eric Copeland (Black Dice) met Avey Tare (AC).

Ik vond Black Dice verder ook altijd wel een aardig bandje, evenals Copelands solo werk af en toe. Ik heb gewoon het idee dat ze zichzelf hier een beetje verloren hebben in hun ideeën, of misschien zelfs maar wat (digitaal) knip en plakwerk zijn gaan doen zonder ergens te beginnen of te eindigen.
Dan blijf ik erbij, raar doen om het raar doen. Je mag van mij de raarste muziek van de wereld maken, maar een idee moet iets interessants bevatten. Iets wat me raakt.

Ik hoor geen emotie, niet iets wat ik 'persoonlijk' bestempel als muzikaal of technisch goed desnoods. Dus het zit hem niet in de logica, melodie of structuur, maar de manier waarop het gebracht word, die voor mij gewoon niet werkt hier. Ik drukte me eerder wat verkeerd uit misschien.

Prima hoor, maar als je mij als luisteraar daar in dit geval zo mee vervreemd en op afstand houdt, dan kan ik niet ander dan zeggen dat ik dit erg slecht vind.

avatar van Paalhaas
ThirdEyedCitizen schreef:

Dat doen ze toch al sinds Beaches & Canyons?

1,0
oei, ik ben bang dat je ze al wat langer kent dan ik. Ben ongeveer gestart met Broken Ear, maar ik vond het toch een stuk organischer, dan het nu is