Rupert Gregson-Williams - Bedtime Stories (2008)

Score
Label: Walt Disney

1. The Sunny Vista Motel (4:15)
  2. The Tale of Sir Fixalot (3:05)
  3. Raining Gumballs (1:16)
  4. The Fat Mouse (1:54)
  5. The Wild West Adventure (2:15)
  6. Rooftop Camp Out (2:34)
  7. The Legend of Skeetacus (1:59)
  8. Almost a Kiss (1:53)
  9. Space Odyssey (3:08)
  10. Skeeter's Pitch (3:17)
  11. At the Nottingham Broadway Mega Resort (1:18)

met Marc Shaiman

12. You're Supposed to Be the Good Guy (3:49)
  13. Motorcycle Rescue (3:26)
  14. Happily Ever After (1:07)
avatar van JohnWilliams
Het valt niet mee om te overleven in Componistenland.
En daarmee bedoel ik te zeggen dat het moeilijk is om je naam bekenbaar te maken. Ook voor Rupert was dit in het begin moeilijk want je blijft natuurlijk altijd de broer van...en dat is natuurlijk erg jammer.Ondanks dat wist Rupert G. Williams zijn eigen stijl te crieeren met soms wat Harry G. Williams geluiden maar ach. Daar kijk ik dan over heen.

Bedtime Stories.
Het verhaal van Disney is erg orgineel bedacht en ook leuk om daar een film over te maken. Dat kan helaas wel slecht uitpakken...maar om zo'n leuk verhaal te filmen is moeilijk maar er muziek onder zetten? Dat gaat Williams niet zo makkelijk af...tenminste dat dacht ik. Met tracks zoals Almost a Kiss en Raining Gumballs zet Rupert zijn naam in de componistenwereld. Wat mij betreft zijn beste score van allemaal en zo gaat Rupert knallend het nieuwe jaar in! 4*.

avatar van Bruce Almighty
Niks meer aan toe te voegen, geweldige score!