Wolves in the Throne Room - Malevolent Grain (2009)

Label: Southern Lord

1. A Looming Resonance (13:01)
  2. Hate Crystal (10:38)
avatar van dirkje25
Prachtig, zeer hoogstaande Black Metal, waarvan A Looming Resonance ooknog vernieuwings drang laat zien in de vorm van de het hele nummer lang vrouwenzang. 5,0*

avatar van AOVV
EP'tje van Wolves in the Throne Room, een band die ik leerde kennen dankzij enkele zeer veelbelovende tracks van het nieuwe album 'Celestial Lineage'. Intussen is die ook al weer in z'n totaliteit te beluisteren, en zeer de moeite! Toch is het heel wat anders dan deze EP, vind ik. In dat opzicht doet het me wel denken aan Agalloch, die ook op elke plaat een geheel ander gezicht laten zien, zonder te raken aan de basisingrediënten.

avatar van mayhemblik
Tjezus, ik dacht dat ik alles van ze in mijn kast had staan maar deze kon ik godzijdank nog niet.
Bij het tweede nummer de tranen over de wangen, tjonge wat een genot!