MSTRKRFT - Fist of God (2009)

Dance
Label: Dim Mak

1. It Ain't Love (3:40)

met Lil' Mo

2. 1,000 Cigarettes (3:26)
  3. Bounce (2:51)

9. Word Up (3:51)

met Ghostface Killah

10. Breakaway (3:38)

met Jahmal of the Carps

11. 1,000 Cigarettes (3:11)

met Freeway

JustaRascal
Jammer, heel erg jammer. Volgens MSTRKRFT zelf is de helft club en de andere helft wat je gewend ben van ze. Heel leuk dat ze zijn gaan experimenteren maar van mij hadden ze de vocalen achterwege kunnen laten. Wat de hel doet John Legend op deze plaat?! De tracks zonder vocalen zijn wel erg vet.
En dan iets wat niets met de muziek te maken heeft maar wel opvalt.. die cover. Ik heb in tijden niet zoiets afgrijselijks gezien.

tuktak
it aint love is wel een vette catchy track opzich. experimenteel kan ik deze plaat echter niet bepaald noemen, het geluid en de sound zijn gedateerd. nu was het debuut ook al niet echt heel sterk, dus in die zin had ik toch al geen verwachtingen.

avatar van flooriz
Ik geloof dat ik gelezen heb dat de meeste van deze nummers al geproduceerd waren toen 'the looks' net uit was, vandaar misschien die gedateerde sound.

Overigens staat op hun myspace dat ze al met LP#3 bezig zijn.

tuktak
waarom brengen ze dit dan nog uit, zet het dan gewoon gratis op internet denk ik dan.

Bounce en Vuvuvu zijn in ieder geval een jaar geleden ook al uitgebracht. Vond het toen al tegenvallende tracks voor MSTRKRFT's doen, al zijn van Bounce nog wel wat toffe remixen opgedoken.

avatar van Opschuiven
goede cd. verschrikkelijke hoes.

slecht artwork .. slechte TMF/kimmy woo muziek

avatar van KOOJI
Die cover kan makkelijk in het rijtje van lelijkste covers allertijden. Jeetje mina.

JustaRascal
Toch maar een hele punt eraf, het meeste van dit album is echt een verschrikking.

avatar van kaz
kaz
Hm, was verrast toen ik zag dat er een nieuw album was. Maar door deze reacties, en de lelijkste cover ever, ga ik 'm toch maar niet luisteren denk ik.

avatar van -Brent-
Ken alleen vuvuvu en bounce, maar die vond ik beiden ruk. Krijg dan ook niet het idee dat ik dit album ga uitproberen. Kan jesse niet gewoon weer zijn basgitaar oppakken?

avatar van Opschuiven
toch weer stem verhoogt, dit album is gewoon te ruig! tja je moet er tegen kunnen he, als je de hele dag naar minimal loopt te luisteren moet je dit niet luisteren nee

1,0
Niet om aan te horen. Leest allen de review ervan op AllMusic, ze hebben daar groot gelijk.

avatar van DennisGTI
Staan een paar erg goede tracks tussen, maar ook een aantal dramatisch slechte nummers. En het artwork doet gewoon zeer aan mijn ogen, zo verschrikkelijk.

Opschuiven schreef:

Wat is hier nou ruig aan ? Het feit alleen al dat elk nummer gezang bevat zegt al genoeg. Het nummer Heartbreaker vind ik als enige wel fijn van dit album, maar dat is puur omdat het gewoon een catchy popnummer is (vandaar dat je hem ook op tmf langs ziet komen). Maar de rest is gewoon zwaar tegenvallend want hun eerste album vind ik echt hele lekkere dance. Toen hadden ze het gezang tenminste ook wat beperkt. Maar ruig zal ik MSTRKRFT nooit noemen denk ik.

avatar van barrett
1,0
Dit is muziek waarvan je 1 nog kunt verdragen maar na 2 songs begint het toch wel erg te irriteren.

avatar van R2DeepThroat
Het artwork is inderdaad belachelijk. Maar een belachelijk album zou ik het niet kunnen noemen. Sommige nummers zijn minder dan anderen, maar er zitten ook goede nummers tussen.

LoveStoned
Bah. Hoe goed "Heartbreaker" was, zo slecht was de rest van het album. Alle respect voor MSTRKRFT, maar dit klinkt als het WC-papier van Justice.