Akron/Family - Set 'em Wild, Set 'em Free (2009)

Folk
Label: Dead Oceans

1. Everyone Is Guilty (5:58)
  2. River (4:46)
  3. Creatures (4:13)
  4. The Alps & Their Orange Evergreen (3:52)
  5. Set 'Em Free, Pt. 1 (2:37)
  6. Gravelly Mountains of the Moon (7:41)
  7. Many Ghosts (4:05)
  8. MBF (3:14)
  9. They Will Appear (6:28)
  10. Sun Will Shine [Warmth of the Sunship Version] (5:13)
  11. Last Year (1:40)
avatar van Bart
Vooral de eerste helft van deze plaat heb ik al een aantal keren gedraaid. Het album begint erg sterk met 'Everyone Is Guilty'. Heerlijke freaky-folk! Af en toe gierende gitaren, goede drums en een heerlijke samenzang. Ook 'River' en 'Creatures' zijn zeer de moeite waard. 'The Alps & Their Orange Evergreen' valt op door zijn rustige sound. Mondharmonica, akoestische gitaar, ijle zang. Opnieuw erg mooi! Deze plaat ga ik zeker - vooral ook de tweede helft - vaker beluisteren. Voorlopig 4*!

avatar van Bart
'River' vind ik echt een juweeltje! Heerlijk!

UnknownPleasure
Interessant. mooie hoes ook.

Op het eerste gehoor klinkt het alsof ze weer een paar treden geklommen zijn, na de duikeling die ze met Love Is Simple hebben gemaakt. Het nieuwe label en de andere bezetting heeft ze duidelijk goed gedaan.

handsome_devil
net live gezien, was weer een feestje. toch jammer dat het op cd lang niet zo leuk is, enkele uitzonderingen daargelaten (everyone is guilty, river).

Freaky! Love Is Simple was geen duikeling! Grr dude! Haha

Ik vond 'm eerst juist minder dan Love Is Simple, maar na een paar luisterbeurten ben ik ook weer van deze Akron/Family gaan houden.
De plaat geeft een goed overzicht van het kunnen van de heren, en dat in degelijk gecomponeerde nummers met mooie melodieën.
Ik heb vooralsnog een 3.5 gegeven, maar dat kan nog klimmen naar een 4 tzt.
Bij de rustige nummers zwijmel ik, bij de wilde loop ik als een Muppet te stuiteren en mee te brallen LOL!

avatar van Norbert
Kan hier niet zoveel mee. Heb nergens het gevoel dat het interessant wordt ondanks mn vele luisterpogingen. Af en toe kabbelt het zelfs maar wat voort naar mijn idee. Alleen Gravelly Mountains kan me wel bekoren, maar dat is verre van genoeg om deze plaat te redden.

avatar van Thomzic
Voor de hoes alleen al zou ik deze eens willen kopen.

avatar van barrett
Deze plaat net beluisterd en hij overvalt me een beetje... De geluiden doen ja aan verschillende andere groepen denken maar toch blijft het zijn eigenheid behouden...Deze ga ik de volgende dagen zeker nog een aantal keer beluisteren...

avatar van WEED DEMON
Onderschat album.

thedude1975
WEED DEMON schreef:
Onderschat album.

Ja gezien de score absoluut. Misschien is het het experimentele karakter dat mensen afschrikt of? Slecht is het natuurlijk niet, ik vind het zelfs briljant, maar dat ben ik;]