Racoon - Till Monkeys Fly (2000)

Label: S.M.A.R.T.

1. Hilarious (2:28)
  2. By Your Side (3:17)
  3. Daily News (3:47)
  4. Smoothly (3:47)
  5. Impossible (2:59)
  6. Feel Like Flying (3:33)
  7. Ice Cream Time (3:37)
  8. Blue Days (3:57)
  9. World on a Plate (3:26)
  10. Rapid Eye Movement (2:43)
  11. Shooting Star (4:05)
  12. Particular (4:05)
  13. Chick Song * (3:34)
  14. Telephone Song * (2:08)
  15. 90 Miles * (3:36)
  16. Whatever Song * (2:32)
0,5
Feel Like Flying bah echt één van de meest irritante en meest walgelijkste platen ooit!

avatar van BoordAppel
Erg leuke single juist. Ben toen helaas nooit meer achter dit album aangegaan. Bestaat deze band eigenlijk nog?

Ja, de opvolger zit er aan te komen!

Ink
particular is prachtig... hét nummer om zo'n plaat mee af te sluiten.

recoon blijft één van de leukste nederlandse bands in dit genre! ice cream time is de leukste

avatar van Sammy
Ik had m op 3.5, maar deze krijgt van mij 4 sterren: heerlijk vrolijke cd, waarbij alle nummers een bepaalde positieve hoop of boodschap uitdragen. Prachtige stem heeft die gast trouwens. Ik ben benieuwd naar de nieuwe plaat.

TOTO schreef:

Toch knap hoe je met twee akkoorden zo'n nummer kunt schrijven. Dennis: fantastische gitarist!

Kjeupa schreef:

Nog knapper hoe TOTO zijn 0.5 sterren weer heeft weten uit te delen, hoogstwaarschijnlijk zonder het hele album te hebben gehoord!

avatar van Nicolage Rico
Ink schreef:

particular is prachtig... hét nummer om zo'n plaat mee af te sluiten.

Bij mij is het alleen niet de afsluiter, want er staan op mijn cd nog 4 bonustracks op...

heb de cd al een tijdje maar hij blijft goed.vindt hem beter dan de laaste cd die ze uit gebracht hebben.de teksten zijn goed de stem is prachtig een beetje dat engelse accentje erachter.De nummers die ik goed vindt zijn toch wel smoohtly,ice cream day,blue days
daarom 4,5 ster voor deze

avatar van Ali Chemicali
Dit album is reeds goud geworden. Ik heb de uitreiking gezien op Bevreidingspop Haarlem. Het was een optrede van formaat. het is overigens een prima album 4,5*

Dit is gewoon één van de eerste albums die ik kocht en ook één van de eerste concerten waar ik ben heen gegaan. Dat is nu dus bijna 6 jaar geleden en het blijft mooi!

avatar van Ali Chemicali
Wel een erg orginele cover zeg... NOT
Check Moby -> Play

Feel like flying vind ik juist een heel leuk liedje

avatar van Daaf
Vind dit hele album geweldig

avatar van Migo
De leukste van Racoon naar mijn mening.. Ongecompliceerde vrolijkheid. Another Day bevat sterkere singles maar deze is over het geheel net iets beter.

Goed album van Racoon. Grappig is dat goed het verschil is te horen tussen het eerste album en het laatse (another day). Dit album klinkt lekker ongecompliceerd. De vrolijkheid spat ervan af. Heerlijk.

goede nummers vindt ik Feel like Flying, Ice cream time, world on a plate en particular.

avatar van Monkeypriest
TOTO schreef:

Eerlijkheidshalve moet ik wel melden dat dit zeker gn slecht nummer is, intgndeel ik vind het best wel goed. Heb je wel het hele album beluisterd? Als je dat zou gedaan hebben zou je score mss net iets hoger zijn dan 0.5 ...

avatar van Tijn79
Geweldige zomers aandoende plaat!
Solide band, al vind ik dat dit wel overtuigend de beste plaat is.
Ook live komt de band goed uit de verf.

avatar van musicfriek
Prima plaat van deze band. Dit is tot nu toe wel mijn favoriet van hun gebleven. Sterke songs als Feel Like Flying, Smoothly en Blue Days blijven nog fier overeind staan. En dit album klinkt nog lekker fris, iets wat ik bij de andere albums mis. Ik vind nu vooral hun ballads niet zo interessant meer, ze lijken wel erg veel op elkaar. Bij tijd en wijle erg leuk om weer eens op zetten.

avatar van Hendrix4live
Is de Bonustrack "Telephone Song" een cover van Stevie Ray Vaughan ?

avatar van huVILEub
Het is erg leuke muziek om te luisteren, maar echt bijzonder goed vind ik het niet. Wel een mooie cd als je even vrolijke muziek wil. Ik vind "Feel like Flying" dan bovengemiddeld, maar voor de rest springt er niet echt iets uit.

avatar van thelion
In 2000 vond ik dit het album van het jaar en nu 11 jaar later vind ik dat nog steeds.

Dit is een zeer degelijk album dat bol staat met lekkere makkelijk in het gehoor liggende popsongs zoals Hilarious, By Your Side, Ice Cream Time en de ultieme zomerplaat Feels Like Flying.
Laten we dan vooral de schitterende ballad Blue Days niet vergeten een van de betere nummers uit de Nederlandse pop geschiedenis (Ja ik weet het, klinkt hoogdravend, maar ik vind dat nu eenmaal).

Dit album klinkt heel spontaan, fris en ongecompliceerd, maar om dat te bereiken is o zo moeilijk.
12 nummers van een zeer hoog nivo en een goede ballans tussen ingetogen, uitbundig, vrolijk en serieus.

Ik vind Racoon altijd wel iets weg hebben van Crowded House ook zo'n band die de kunst van de mooie en goede popsongs maken tot in de finesse beheerst.

In 2000 al een top album en nu nog steeds 5*

Dim
Heerlijk fris debuut, nog steeds het fijnste wat de heren gemaakt hebben.