TV21 - A Thin Red Line (1981)

Label: Deram

1. Waiting for the Drop (3:16)
  2. Ideal Way of Life (2:32)
  3. This Is Zero (4:00)
  4. Ticking Away (3:22)
  5. It Feels Like It's Starting to Rain (4:10)
  6. All Join Hands * (3:58)
  7. Snakes and Ladders (3:20)
  8. What's Going On? (4:06)
  9. Something's Wrong (3:26)
  10. When I Scream (4:01)
  11. Tomorrow... (3:36)
  12. Attention Span (4:06)
avatar van Outlaw104
Prachtig album van TV21 uit 1981.
Is het nou een punkband met veel new wave invloeden of een new waveband met veel punk invloeden?

Absolute uitschieter op dit album is voor mij het nummer This Is Zero met een fantastische intro van een opzwepende bas met invallende gitaren. Zo hoor je ze niet vaak. Werkelijk kippenvel.
Samen met The Sound, The Cure en iets later The Chameleons mijn muzikale opus van de eerste helft van de jaren tachtig.

Na dit album nooit weer iets van gehoord, hoewel ze nu nog steeds onder dezelfde naam optredens schijnen te geven.

avatar van maseddi
Het geweldige van dit forum is - en ik kom hier een hoogst enkele keer wanneer ik er zin in heb - dat je geconfronteerd wordt met herinneringen aan minder bekende groepen. Ik weet niet of ik deze lp ooit heb gekocht, want ik heb ooit eens mijn gehele lp collectie van de hand gedaan.

Ik ben toen maar eens gaan kijken naar wat er nog resteert van mijn singles die ik aan de straatstenen niet kwijt kon

Ja hoor ik vond de single Who's gonna get me first/ End of a dream.
Beide nummers staan niet op deze cd zag ik.

Bedankt in ieder geval voor de vermelding van deze cd. Zal het noteren op mijn verlanglijstje.

avatar van Outlaw104
Heb de vinyl versie van dit album nog staan, de hoes is (shame) helemaal afgeragd en de plaat zelf is door de krassen niet meer fatsoenlijk te beluisteren.
Vaak geprobeerd de cd versie op de kop te tikken, is nooit gelukt.
Gelukkig heb ik het volledige album, inclusief front- en backcover, nog wel digitaal in de vorm van .ogg bestanden ergens weten te versieren.

avatar van borland
Weet iemand of dit op cd is verschenen? Ik heb hem in ieder geval nooit gezien. Op AMG hebben ze nog een andere cd van ze staan :Forever 22 uit die vorige maand is verschenen.

Google Vertaling - translate.google.nl

Ik vind dit na haast 30 jaar nog steeds erg goed klinken.

avatar van Blue88
Ik kwam op een rommelmarkt een verkoper tegen die mij deze band aanraadde toen ik vroeg naar Joy Division.

Nu heb ik hem op lp... Naar mening de betere new wave die er te vinden is.

This is zero heeft een briljant intro; verder geen zwak moment te vinden.

Ik ben zeer blij dat ik als 'jongeling' zo nu en dan wat duwtjes in de rug krijg, hehe.

avatar van jpkorbijn
Voor de liefhebbers: deze LP heb ik ooit gedigitaliseerd. Klonk niet slecht, maar sinds een week of twee is de verzamel CD: Snakes and Ladders op Itunes te downloaden met alle nummers van A thin, red line erop. Nummers klinken een stuk frisser, dan mijn opname. Punt van kritiek op de Itunes-versie is, dat van een aantal nummers, de titels niet kloppen. Verder heeft TV21 een compleet nieuwe CD gemaakt met de titel: Forever 22. Ook via Itunes te downloaden en te koop via internet. Enjoy

avatar van Blue88
Ik ben benieuwd naar Forever 22. Hebben ze de Wave sound een beetje behouden? (of heb je hem nog niet beluisterd?)

Ik ga hem eens zoeken.

avatar van jpkorbijn
Forever 22 is een energieke plaat, maar ,naar mijn idee, minder wave en meer gitaarrock dan A thin red line

Blijft een prachtige plaat, wordt eigenlijk steeds beter.
Ongelooflijk dat dit zo onbekend is gebleven

DjFrankie (moderator)
Niet helemaal mijn ding deze plaat, de lp beluisterd, maar mijn voorkeur is voor de meer gotische wave bands.
Ik mis trouwens All Join Hands hierboven, stond er bij mij wel bij.

Gevonden net staat alleen op de nederlandse persing, heb correctie ingediend.

De b-kant vind ik trouwens stukken beter dan de A kant.

DjFrankie schreef:
Ik mis trouwens All Join Hands hierboven, stond er bij mij wel bij.

Gevonden net staat alleen op de nederlandse persing, heb correctie ingediend.

De b-kant vind ik trouwens stukken beter dan de A kant.

Herzien en 1/2 punt erbij This is zero is fenomenaal, krijg hem niet meer van mijn computer en draai dit dagelijks

Jachtige plaat, snap nog steeds niet waarom dit zo weinig bekeken is, ligt het aan de trompetjes? Idd This is Zero is fenomenaal, on par met het beste van alle Wave plaatjes incl Swamp Thing, Villiers Terrace, Sense of Purpose, Author Author you name it.
Schande voor de New Wave posters!

Deze uit 1981 isook gaaf Alicia

avatar van Alicia
Helemaal vergeten... hahaha! Staat op de bucketlist!

Deze ken ik ook niet, niet opgepakt toen ik 8 jaar oud was.

avatar van freakey
Misschien goeie tip. Deze bevat het complete 1e werk, incl. deze plaat: TV21 - Snakes and Ladders (2010)