Mt. St. Helens Vietnam Band - Mt. St. Helens Vietnam Band (2009)

1 stem

9. Little Red Shoes
  10. En Fuego
  11. On the Collar
RedLightCityBoy
Klein maar fijn indie albumpje. Mt. St. Helens Vietnam Band is een erg leuke ontdekking voor mij, want ik kan hier wel erg van genieten. Fijne vrolijke gitaarsolo's wisselen zich perfect af met tempowisselingen. Dan is er weer een rustig gedeelte en dan plots komt er veel eens een fijn tempo in, erg fijn. De zangers/zangeressen hebben stuk voor stuk een erg fijn geluid, het past mooi bij het instrumentale werk. Niet dat ze nou zou goed kunnen zingen, maar voor dit genre is het zeker geen minpunt. Het album begint vol variatie, de eerste 4 nummers klinken nog allemaal erg vernieuwend en fris. Maar na mate het album zich vordert hoe meer eentonigheid naar boven komt. Dit is opzich best jammer want deze band kan toch wel een tikketlje, beter denk ik. Voor mij is dit debuut van de Mt. St. Helens Vietnam Band sterk genoeg voor een voldoende.