Wild Dogs - Wild Dogs (1983)

Label: Shrapnel

1. Life Is Just a Game (4:40)
  2. The Tonight Show (4:38)
  3. The Evil in Me (6:08)
  4. Born to Rock (5:29)
  5. Never Gonna Stop (5:27)
  6. Two Wrongs (5:05)
  7. Take Another Prisoner (8:18)
  8. I Need Love (5:21)
  9. You Can't Escape Your Lies (6:00)
avatar van Dream Theater
US Metal van top kwaliteit met spetterend gitaarwerk van Jeff Mark en heerlijke up tempo heavy metal nummers. Luister maar eens naar het scheurwerk op Never Gonna Stop, het stuwende Two Wrongs. het machtige Take Another Prisoner met Van Halenachtig intro en scheurend gitaarwerk.
The Tonight Show stond al op US Metal II en spettert aan alle kanten middels basgitaar vingervlugheid en fel gitaarwerk. Geen zwak nummer op dit album,ik zoek hem weer eens op op zolder!

avatar van Kronos
Het eerste niet-verzamel album op Shrapnel.

Mooie hoes hoor.

Wel goed gezien bij dit self-titled album is dat deze jongens twee keer het bandlogo op de hoes hebben geplaatst. Dat nog niet meer bands daar aan gedacht hebben.

De muziek is nog niet zo goed als op Reign of Terror, maar toch wel genietbaar spul.

buizen
Het is niet nodig stad en land af te schuimen op zoek naar deze ene elpee. Niets bijzonders. Dertien-in-een-dozijn-metal.
Ze zijn, i.t.t. Iron Maiden, Slayer, Accept, Metallica en zelfs Motley Crue later ook niet beroemd geworden ofzo. Dat zegt natuurlijk al iets.

avatar van Kronos
Dat zegt helemaal niets over wat een lol eraan te beleven valt. Wat mij betreft in ieder geval meer dan aan de zoveelste bootleg, op gekleurd vinyl, van pakweg Iron Maiden, Slayer of Metallica.