Burwell werd gevraagd voor dit animatie project en had zelf al zijn twijfels. Dat is logisch met iemand die praktisch geen ervaring op dit gebied heeft. Het probleem lag voor een groot gedeelte bij Disney zelf die hem er wel voor aanzagen om met zijn gevestigde stijl en naam een extra iets aan de traditie toe te voegen (van hoe een animatie score voor een gemiddelde Disney film moet klinken). Vooral de ''doldwaze'' zouden naar verwachting van Burwell niveau moeten worden. En dat is waar de maatschappij de controle verloor en zich blijkbaar vergiste, want de componist wist echt niet erom mee om te gaan. Overigens was zo'n beetje het enige project wat op animatie leek Raising Arizona. Dan wel met slechts een banjo en een aanvullend instrument, wat eigenlijk geen eens meer dan ''iets'' genoemd mag worden, maar wel werkt.
Sommige zaken waren geen probleem; zo zit er een moralistisch element in de film tussen Max en Goofy, wat Burwell vertaalde in passende dramatische kant. Het moeilijke gedeelte was dus het meer cartoon achtige gedeelte, waarvoor Don Davis als reddende engel te hulp schoot. De stukken van Burwell schenen onlogisch en Davis onderzocht ze en paste die aan wanneer dat nodig was.
Ervaring ontbrak bij hem juist weer niet met aardig wat Tiny Toons ervaring onder andere. Dat resulteerde in iets wat Burwell niet kon. Dus toen de ''vervanging'' rond was verlieten enkele mensen die helemaal met Burwell's score gewend waren het project. Naar schatting zal zo'n beetje 40 % op zijn minst door Davis zijn over gedaan als ik het zo inschat.