Voicst - 11-11 (2004)

Label: [PIAS]

1. Whatever You Want from Life (2:50)
  2. We Are on a Chemical Push (3:30)
  3. Dazzled Kids (2:40)
  4. You Look Like Coffee (2:34)
  5. Detail 2003 (2:59)
  6. Upside (3:23)
  7. Someone Wake Me (1:08)
  8. Shut Up and Dance (2:46)
  9. Sgt. Gonzo (3:06)
  10. Porn (3:14)
  11. And You Taste Like Something's Wrong (2:41)
  12. How to Put It? (1:19)
  13. Enjoy the Kickback... (5:28)
avatar van predator
aERodynamIC schreef:
Leuk, maar ik heb het allemaal al wel eens gehoord hoor. Weer zo'n (onterechte) hype.

Heerlijke band met een heerlijke plaat. Paar keer live gezien, is mij niet duidelijk waarom het een onterechte hype zou zijn.

Larsch
Ik vind dit toch eigenlijk wel een verschrikkelijk toffe plaat om te luisteren. De levendigheid spat er vanaf en op de goede momenten wordt er even tegengas gegeven (Someone Wake Me). Ja, ik ben bijzonder gecharmeerd door deze band en kan dan ook niet wachten tot een eventueel nieuw album. Vooral You Look Life Coffee, Sgt. Gonzo en met name Porn vind ik erg tof. Voor mij toch wel minstens 3,5* waard. =O

avatar van StuF
leuke plaat hoor, maar nergens dat beetje extra. dazzled kids misschien, maar dat lijkt weer teveel op spoon

Larsch
Wat is er mis met op Spoon lijken, lijkt me een mooi compliment voor Voicst.

A Tale Of Two Devils is trouwens de naam van het tweede album van Voicst dat dit jaar (?) gaat uitkomen. Je kunt al twee nummers, High As An Amsterdam Tourist en A Year And A Bit, op hun MySpace luisteren.

Na 4 jaar blijft dit een hele leuke plaat. Geestige teksten, lekker feestje erbij, ik teken ervoor.

tuktak
vet album idd. brengt wel een beetje de power die ik ook altijd krijg van arctic monkeys hun debuut.

Poppekontje
Ik heb eerst A Tale Of Two Devils gehoord voor ik dit album heb beluisterd, maar ik vind dit van hetzelfde niveau. Klinkt gewoon erg lekker, met Dazzled Kids toch wel als beste nummer. Hier dus ook 4*.

avatar van midnight boom
Poppekontje schreef:

Precies zo is mijn beschrijving ook! Ik vind dazzeld kids en whatever you want for life samen de beste nummers IK HIER DUS OOK EEN 4* VOOR

avatar van frusciflea
Het grappige voor mij is dat ik dit album in New York 2e hands gekocht heb voor $1,50!

avatar van tribaltyn
ik heb een tijdje geleden de nieuwe versie ergens gescoord
best grappig want al die nummer staan daar in een andere volgorde.
1. whatever you want from life
11. you look like coffee
12. how to put it
13. and you taste like something s wrong
14. enjoy the kickback

best grappig, ik dacht altijd dat de nummers 'you look like coffee' en 'and you taste like something's wrong' bij elkaar hoorde

Waitingforthesun
Vreselijke band met vreselijk slechte nummers. Meest overschatte 3 fm band ooit!

Wel je favoriete woordje he, 3fm band? Vooral knap omdat ze ten tijde van 11-11 helemaal niks met 3fm te maken hadden.

Inderdaad. Ik heb in 2004 nog wel 's Voicst aangevraagd voor Serious Request, maar het werd niet eens gedraaid.

3FM heeft ze pas later opgepakt... gezien het tijdstip van posten zal Waiting misschien een paar slokken teveel op hebben gehad?

herman schreef:

Ja dat is vreselijk, eerst doen ze er niets mee en vervolgens zijn ze bij 3FM allemaal opeens de grootste fans

Ik vind overigens de hoes die ik heb veel mooier dan deze.

avatar van Funky Bookie
Heel fijn punky plaatje. Later werd de band misschien teveel opgepakt door 3fm, maar hier klinkt het allemaal lekker fris.