A Day to Remember - Homesick (2009)

Pop / Metal
Label: Victory

1. The Downfall of Us All (3:29)
  2. My Life for Hire (3:33)
  3. I'm Made of Wax, Larry, What Are You Made Of? (3:00)
  4. NJ Legion Iced Tea (3:31)
  5. Mr. Highway's Thinking About the End (4:15)
  6. Have Faith in Me (3:08)
  7. Welcome to the Family (3:00)
  8. Homesick (3:56)
  9. Holdin' It Down for the Underground (3:23)
  10. You Already Know What You Are (1:27)
  11. Another Song About the Weekend (3:45)
  12. If It Means a Lot to You (4:03)
  13. Homesick [Acoustic] * (4:07)
  14. Another Song About the Weekend [Acoustic] * (3:42)
avatar van Norbert
Grote gedeeltes van het album vind ik veels te poppy. Maar ze weten dit gelukkig te combineren met een aantal hele fijn breakdowns en daardoor moet ik ze toch nog 3* geven.

Even geluisterd omdat ze op Rock am Ring spelen.
Maar dit is zeker de moeite waard.
Kom later met een cijfer.

bennerd
Het voelt wat aan als een guilty pleasure, maar ik vind het stiekem wel een lekker plaatje.

d3athstr1k3r
Vet album 4/5

andnino schreef:
Lekker onderbouwd ook...

avatar van Norbert
Gelukkig heb jij wel een hele steekhoudende argumentatie.

Norbert schreef:
Gelukkig heb jij wel een hele steekhoudende argumentatie.

1 - 0

ohja,
d3athstr1k3r schreef:
Vet album 4/5

Lekker onderbouwd ook...

Zwaremetalen - A Day to Remember - Homesick

avatar van royals
Dit is mijn favoriete album in het magere 2009. Ik heb sinds kort kennis gemaakt met deze band. Ik vond hun debuut niet zo goed maar hun tweede plaat was veel beter. Deze is het beste. Mooie catchy melodieën, goede riffs/breakdowns (die wel erg op elkaar ijken), dynamiek en afwisseling van zang. Het soort muziek waar ik erg van houd.

avatar van StickStickly
andnino schreef:

reden?

1,0
Zie paar berichten terug voor recensie.

avatar van StickStickly
It's not easy making a name for yourself

Toen ik Homesick voor het eerst hoorde was ik toch gefascineerd, moet ik toegeven. Iets totaal anders dan de standaard Metal artiest. A Day To Remember mixt screams, acoustisch en shreddende gitaren samen in een blender. Dan krijg je Homesick. Zeker een vast één van de betere 2009 albums. Ik hoop dat er in 2010 wat beter materiaal verschijnt. However.
Een leuke Punk/Metal/Rock/Pop plaat met veel genres. De vocals worden erg mooi gebracht. Lyrics valt nog wel mee, maar kon zeker en vast beter. Bij ' If It Means A Lot To You ' is ie nog een beetje te standaard en gewoon. Dat kon dus veel beter.
Het gaat natuurlijk allemaal om de muziek.
En ik vind dat A Day To Remember een leuke plaat op zijn naam heeft staan.
Minpunten zijn de screams waarvan er nog wel wat meer zouden mogen bijkomen, want nu is het al helemaal Punk/Pop aan het worden en de lyrics die bij sommige nummers beter zouden mogen. 7/10

Tim Leroy
Mooi album van A Day To Remember! Van begin tot einde blijft het genieten. The Downfall Of Us All, I'm Made Of Wax, Larry, What Are You Made Of? & Homesick toch wel de betere songs van het album, al was het een moeilijke keuze..

Dit album is echt één van de betere releases van 2009.
Het Pop/Punk gehalte zit zeer hoog, maar ook Hardcore/Metalcore fans krijgen wat ze willen: veel breakdowns, screams/grunts, ...

De zanger wisselt af tussen clean zang en grunts, de gitaristen weten in ieder nummer wel een poppy geluid te steken en de drummer gaat er vrolijk op mee. Geen wonder dat dit één van de meest populaire bands is bij de jeugd!

Benjamindaxx
Ik vind het wel een leuke plaat. Live zijn ze erg sterk en zetten ze een leuke en afwisselende show neer. Dit album is het eerste album dat ik ken en vind het prima klinken. De afwisseling tussen Pop-achtige melodiën -en zang- en heavy breakdowns en screams klinkt prima en is nergens echt storend. De nummers zitten goed in elkaar en het album luistert weg. Alleen het laatste wat beladen 'If it means A Lot to you' doet het niet helemaal. de zin: 'I can't come home till everyone is singin' La la la' ik vat hem niet.

Toch prima plaat met een dergelijke houdbaarheid.

3.5

bennerd
Live is dit inderdaad een leuke band, zoals hierboven gezegd wordt (/werd). Op Homesick is het echter een tweestrijd. Langs de ene kant heb je complete roosschoten met The Downfall of Us All, I'm Made of Wax, Larry, What Are You Made Of? (catchy poppunk), Mr. Highway's Thinking About the End (metalcore-gons) en Welcome to the Family, langs de andere kant schiet het vijftal op een aantal tracks veel te veel door in het nietszeggende zeurderige poppy geluid. Als volledig album zal ik Homesick dus niet snel opleggen, maar als zelfsamengestelde EP wil het wel nog werken.