En Vogue - EV3 (1997)

R&B
Label: East West

1. Whatever (4:20)
  2. Don't Let Go (Love) (4:52)
  3. Right Direction (5:07)
  4. Damn I Wanna Be Your Lover (5:24)
  5. Too Gone, Too Long (4:42)
  6. You're All I Need (3:36)
  7. Let It Flow (5:38)
  8. Sitting by Heaven's Door (4:34)
  9. Love Makes You Do Thangs (4:27)
  10. What a Diff'rence a Day Makes (4:12)
  11. Eyes of a Child (4:32)
  12. Does Anybody Hear Me (3:09)
  13. I've Got Your Gun * (4:17)
avatar van Olivia
Veel ballads, en aardig wat softe liedjes. Maar ook wat uitschieters zoals Too Gone, Too Long, Let it Flow, Whatever en Don't Let Go(Love).
Het a cappella gezongen Does Anybody Hear vind ik zelf erg mooi, en dit album bewijst wel dat de dames heel erg goed kunnen zingen.
Jammer dat ze niets meer van zich laten horen. Voor zover ik weer bestaan ze nog wel, maar weer in een andere bezetting. Ook gingen er een tijdje geruchten dat ze weer bij elkaar zouden komen.
Ze zijn weer wel met z'n viertjes gesignaleerd in Stevie Wonder's laatste single, maar helaas zijn de dames gedegradeerd tot background zangeressen. Hoewel 't leuk is om te zien en te horen in een liedje van Stevie Wonder.

avatar van Madonna
Op zich een goed album, ik vind niet alle nummers even leuk maar dat mag de pret niet drukken. Ik heb deze in mijn collectie en heb er in het begin veel plezier mee gehad.

-3.5-

avatar van FunkStar
Too Gone, Too Long is mijn absolute favoriet van het album! Ook Don't Let Go (Love) en Whatever zijn lekkere tracks! Let ook op de cover, What a Diff'rence a Day Makes.

Pieter Paal
Ik vind het vorige album toch wat sterker dan deze. 'Funky diva's' bevat ook meer memorabele nummers.
'EV3' (met die stoute hoesfoto's) heb ik een keer voor 5 piek uit de afprijsbakken gehaald en ik vond het zonde om het te laten staan.
Van En Vogue draai ik meestal 'Best of', dat ik ook op video heb.

avatar van Angelo
Het laatste album van En Vogue met daarop voormalig leadzangeres Dawn Robinson (onder meer bekend van Lucy Pearl). Het abrupte vertrek leidde ertoe dat bepaalde gedeeltes van de leadvocals opnieuw moesten worden ingezongen, al is Dawn nog wel te horen op de achtergrondvocalen van vrijwel alle nummers, en als leadzangeres op een paar nummers. Het mooiste nummer op dit album, werd hun grootste hit. Dan heb ik het natuurlijk over ‘Don’t let go (love)’, de soundtrack single voor Set it off. De andere twee singles die van dit album werden geplukt, namelijk ‘Whatever’ en ‘Too gone, too long’ zijn na al die tijd ook nog steeds erg leuk. ‘Right direction’ heb ik altijd een heel apart nummer op dit album gevonden, een beetje in country stijl. In ieder geval het meest opmerkelijke nummer op dit album. Ook ‘You’re all I need’ en ‘Let it flow’ met de funky beats zijn altijd favorieten van me geweest. Kortom: een mooi album van één van de beste vrouwelijke groepen ooit. Het schijnt trouwens dat de vier dames (oorspronkelijke formatie) de studio in zijn gedoken voor een nieuw album. Ben benieuwd!

avatar van Twinpeaks
Ik kan me altijd heerlijk vermaken met En Vogue. De meer dan prima stemmen van de dames en ook de koortjes gecombineerd met bovengemiddeld songmateriaal maken het voor mij toch wel een van de betere R&B groepen uit deze periode. Don't Let Go (love) is voor mij nog steeds een van hun fijnste nummers. Fijn album wat ik regelmatig nog draai . 4 sterren.