Tribulation - The Horror (2009)

Zweden
Label: Pulverised

1. Into the Jaws of Hell (0:16)
  2. Crypt of Thanatophilia (3:57)
  3. Curse of Resurrection (3:39)
  4. Beyond the Horror (3:53)
  5. The Vampyre (2:57)
  6. Sacrilegious Darkness (3:32)
  7. Spawn of the Jackal (4:40)
  8. Seduced by the Smell of Rotten Flesh (4:47)
  9. Graveyard Ghouls (5:01)
avatar van Devoo
Heb zeer lovende woorden gelezen over dit album, en ben dan ook zeer benieuwd. Deze ga ik zeker luisteren!

avatar van namsaap
De muziek die Tribulation op het debuut laat horen ligt nog dichtbij de typische HM-2-metal van landgenoten als Entombed en Dismember. Prima album, maar de kenmerkende eigen stijl die latere albums zal kenmerken, is hier nog niet aanwezig.

Score: 74/100

avatar van Edwynn
Het debuut van Tribulation bevat een milde vorm van deathmetal met veel heavy metal-invlieden en hier en daar wat voorzichtige gothic invloeden. Oké af en toe een blastbeatje dan en een liche occulte touch om het toch nog iets afschrikwekkends mee te geven. Het zit best knap in elkaar maar de band geeft beslist prijs dat er veel geluisterd is naar Zweedse deathmetal uit de jaren 90 op het moment dat het dit stond op te nemen. Ook hoor ik veel Arch Enemy terug. (Spawn Of The Jackal).

Zeker niet verkeerd maar nog net wat te gezichtsloos om over de gehele linie te kunnen overtuigen. Toch flikken ze het me om net voor het moment dat ik hem eigenlijk af wil zetten om met een interessante passage te komen. Bijvoorbeeld het intro van Seduced By The Smell of Rotten Flesh. Sowieso een song die net wat heavier uitpakt dan de rest. Dingetjes als dat en ook Sacrilegious Darkness vind ik nog het leukst om dat dat ze zo lekker gejaagd klinken. The Horror is op te vatten als een plaat voor fans gemaakt dóór fans.