Jimi Hendrix - The Ultimate Experience (1993)

Label: MCA

1. All Along the Watchtower (4:01)
  2. Purple Haze (2:44)
  3. Hey Joe (3:25)
  4. The Wind Cries Mary (3:18)
  5. Angel (4:16)
  6. Voodoo Child (Slight Return) (5:13)
  7. Foxy Lady (3:15)
  8. Burning of the Midnight Lamp (3:34)
  9. Highway Chile (3:29)
  10. Crosstown Traffic (2:13)
  11. Castles Made of Sand (2:45)
  12. Long Hot Summer Night (3:27)
  13. Red House (3:53)
  14. Manic Depression (3:36)
  15. Gypsy Eyes (3:42)
  16. Little Wing (2:23)
  17. Fire (2:37)
  18. Wait Until Tomorrow (3:00)
  19. Star Spangled Banner [Live] (4:04)
  20. Wild Thing [Live] (6:54)
Verzamelaar nummer zoveel, maar de hoes is erg mooi. En de muziek ? Blijft super natuurlijk.

avatar van george clinton
Inderdaad, maar wel een hele goeie.

avatar van John Doe
Heeft de beste Hendrix-tracklisting lijkt me. Dat maakt ''The Ultimate Experience'' geeneens een overdrijving.

'Burning of the Midnight Lamp' is altijd al een van mijn favoriete Hendrix nummers geweest.
Steengoed compilatiealbum dit!

Normaal gesproken houd ik helemaal niet van rock,maar voor Jimi Hendrix maak ik een uitzondering

avatar van the viking
Uitstekende compilatie,bovendien is het audiogeluid ook dik in orde!

avatar van avdj
Op het eerste gezicht een goede verzamelaar.
Hoe zijn de liveversies?

avdj schreef:
Op het eerste gezicht een goede verzamelaar.
Hoe zijn de liveversies?
...ken ze niet anders.
daar zijn toch geen studioversies van?

avatar van FunkyMonk
JIMIII

avatar van MDW
MDW
Een verdiende 5* voor Jimi Hendrix !

avatar van Oldfart
Op het album "Rainbow Bridge" staat een studioversie van Star Sprangled Banner. Heb ook nog ergens een bootleg met een zgn. "Industrial" versie van't volkslied: ook studio.

Van Wild Thing ken ik ook geen studioversie.

avatar van Fresch
Ik heb Jimi Hendrix echt leren kennen door deze verzamelaar (toen deze net uitkwam in 1993). En lijkt me tot op heden nog altijd de ideale introductie tot deze schitterende muziek .

EVANSHEWSON
Redelijk volledig verzamelalbum van deze gigant; Maar nooit volledig genoeg, want Jimi's regulier werk - tijdens zijn leven gemaakt - is niet eens zo uitgebreid, je kunt dus beter zijn drie studioalbums kopen en zijn Band of Gypsies.

Maar als verzamelaar om in de auto op te zetten en lekker te cruisen op uitstekende muziek is dit een prima keuze, een goed alternatief is de nieuwste dubbele verzamelaar van The Doors, omdat die digitaal opgepoetst is en nu beter klinkt dan ooit.

Maar geef me Jimi ook maar, dat spreekt.

4.5 stars voor totaal onverwoestbare en overslijtbare rockmuziek
****1/2

avatar van SilverGun
Moet ik deze aanschaffen, of kan ik beter voor deze gaan?

avatar van kaztor
Ik zou voor deze gaan. Die nieuwe 'family' remasters vind ik gewoon niet goed klinken.

Oh, deze heb ik trouwens.
Hele leuke verzamel-cd, maar ik beluister toch meestal de gewone albums.

Chriss
Beste Introductie voor de uitvinder van het bespelen van de elektrische gitaar. Maar voor het serieuze werk toch maar z'n gewone albums luisteren of wellicht wat live optredens op youtube zoeken..

avatar van Gert P
Laatste 2 nummers had ik liever wat ander mooi studio werk voor gezien op deze cd.

avatar van CTK
CTK
Power to Love staat hier niet op, is nochtans 1 van mijn favo's van Jimi

avatar van nlkink
Een mooie compilatie, die ik heb aangeschaft omdat ik twijfelde of ik zijn reguliere albums wel compleet kon waarderen. Heb in elk geval van deze aanschaf geen moment spijt gehad. En wat ook leuk is, mijn twee zonen (resp. 16 en 20 jaar oud) draaien 'm nu regelmatig. Weer een nieuwe generatie fans!

avatar van brain75
Waarschijnlijk de beste verzamelaar die ik ooit zal bezitten. Al twintig jaar staat die in de kast en er staat bijna geen slecht nummer op. Alleen de laatste twee live nummers kunnen me niet echt bekoren. Maar wat een niveau: naast de overbekende nummers zoals All Along The Watchtower, Hey Joe, Crosstown Traffic etc. etc. zijn ook nummers zoals Fire, Castles Made Of Sand en Wait Until Tomorrow erg lekker. Gewoon blind aanschaffen als je nog niks van Hendrix in de kast hebt...

avatar van Funky Bookie
Hele goede verzamelaar met ook nog eens een informatief boekje erbij.
Perfect album om de grootheid van Jimi te leren kennen.