The Godfathers - Birth, School, Work, Death (1988)

Label: Epic

1. Birth, School, Work, Death (4:08)
  2. If I Only Had Time (2:29)
  3. Tell Me Why (2:51)
  4. It's So Hard (3:39)
  5. When Am I Coming Down (4:55)
  6. Cause I Said So (2:47)
  7. Strangest Boy (3:57)
  8. S.T.B. (2:32)
  9. Just Like You (3:10)
  10. Obsession (3:48)
  11. Love Is Dead (2:41)
avatar van c-moon
Het leven samengevat in één song (en albumtitel): "Birth, School, Work, Death". Prachtplaat.

avatar van judgepaddy
Tsja, mooie plaat inderdaad.
Jammer genoeg voor hun, begonnen ze in een tijd dat gitaar punk\rock even op een laag pitje stond.
Mooie eigen sound heeft deze band.

avatar van frolunda
Aanstekelijke combinatie van gitaarrock en een klein beetje punk en een prima debuut van de Engelse Godfathers.Twee nummers springen eruit het titelnummer Birth, School, Work, Death (toch wel een absolute klassieker) en Cause I Said So.De rest van de songs blijft daar wat bij achter maar de uitstekende productie Vic Maile,de goede zang van Peter Coyne en zijn teksten houden het toch allemaal goed op niveau.Daarnaast is ook het spetterende gitaarwerk heerlijk om naar te luisteren en een duidelijke meerwaarde.
Goede plaat maar de singles verzamelaar Hit by hit sla ik net iets hoger aan.
Een dikke 3,5 sterren.