Eleni Karaindrou - Trilogia II: I Skoni tou Hronou (2009)

Alternatieve titel: The Dust of Time

Griekenland
Score
Label: ECM

1. Le Temps Perdu (2:14)
  2. Dance Theme Var II (2:44)
  3. Notes I (1:20)
  4. Seeking Var II (2:25)
  5. Waltz by the River (3:38)
  6. Unravelling Time I (1:24)
  7. Tsiganiko I (1:25)
  8. Dance Theme Var I (3:19)
  9. Seeking (2:42)
  10. Memories from Siberia (3:20)
  11. Unravelling Time II (1:26)
  12. Notes II (2:35)
  13. Tsiganiko II (1:23)
  14. Seeking Var I (3:30)
  15. Dance Theme (4:36)
  16. Le Mal du Pays (1:24)
  17. Nostalgia Song (1:45)
  18. Solitude (2:25)
  19. Adieu (2:18)
voltazy
voor mij het mooiste album van 2009 tot zover

Ik Doe Moeilijk
hopelijk wordt de film dat ook.

avatar van unaej
Aardig album, maar een beetje te stereotiep om te blijven ontroeren.

Uitgebreide review: klik

m3LL3
Sfeervolle Griekse achtergrondmuziek die vlot in het gehoor ligt.
Bijzonder? Nah.
Het is in ieder geval geen 5-sterrenalbum vind ik

Ik Doe Moeilijk
Het is filmmuziek. Ik kan er wel van genieten, voornamelijk omdat ik dan de beelden weer in mijn hoofd heb van de films van Angelopoulos. Vooral het samengaan van beide media levert een geheel groter dan de som der delen. Ik zou de muziek ook niet zo snel los kopen, zou best bij de DVD mogen verschijnen.

neo
Dat laatste zie ik niet snel gebeuren. Vooral niet als een bijzonder label als ECM het al op cd heeft uitgebracht.

Ik Doe Moeilijk
Klopt, over het algemeen gesproken vind ik het wel logisch (om de reden die ik noemde). Maar ik heb geen verstand van marketing.