C-Mon & Kypski - Vinyl Voodoo (2002)

Hip-Hop / Funk

6. Jahjoma (4:55)
  7. Pas Mal (5:59)
  8. Giants of Jazz (5:29)

met Bart Suèr

9. The One About the War (5:09)
  10. Mood Mode (6:21)
  11. Ode to Rhodes (7:10)

met Stefan Schmid

Electro_
Wel een leuk album, maar geef mij opvolger Static Traveller maar. 3*

avatar van luc011190
Ik ken hier niet veel van, maar de titeltrack is erug goed, 1 van de betere tracks van deze heren. Als ik hier ook af en toe een recensietje van lees krijg ik niet het idee dat deze echt minder is dan de opvolger. Wat minder professioneel, dat wel denk ik.
Verder ben ik eigenlijk best wel fan van deze gasten, ik ken zo snel niemand uit Nederland die zoveel uit die draaitafels kan halen. Ons antwoord op DJ Shadow zullen we maar zeggen.

roeland
Kypski is dan ook de beste scratcher van NL.

avatar van Reijersen
Static Traveller vind ook ik interessanter. Maar het is allemaal wel goed te versmaden. Lekker experimenteel en volgens mij trekken de heren zich nergens iets van aan.

3,5 ster.

avatar van Lukaz
Top album! Als je dit album met de nieuwere van C-mon & Kypski vergelijkt vind ik toch dat de style wat veranderd is. De nieuwe albums bevatten wat meer balkan invloeden enz, deze iets meer hiphop jazz, funk en afrikaanse invloeden. Junkie CS staat trouwens voor Junkie Centraal Station en Junkie HC voor Junkie Hoog Catharijne. (Utrecht ) Een aanrader dit album!

avatar van klaezman
Giants of Jazz is meesterlijk! Dat nummer kan ik echt 10x achter elkaar horen zonder dat het irritatie opwekt. Voor de rest erg sterke plaat ook van C&K, alleen halverwege zakt het wat in bij Jahjoma en Pas Mal. Aan de andere kant denk ik dat zelfs die deuntjes&bliepjes heerlijk klinken als je er live bij bent.

luc011190 doet geen vreemde/belachelijke uitspraak met zijn 'Nederlandse antwoord op DJ Shadow'.

avatar van unaej
Schitterend debuut van C-Mon & Kypski, bijna zo genietbaar als het geniale 'Where the Wild Things Are'. Een formatie die me niet kan ontgoochelen, blijkbaar...

PS: Snel DJ Shadow even proberen dus.