Mary J. Blige - Share My World (1997)

R&B / Soul
Label: MCA

1. Intro (1:24)
  2. I Can Love You (4:46)

met Lil' Kim

3. Love Is All We Need (4:14)

met Nas

4. Round and Round (4:24)
  5. Share My World (Interlude) (0:30)
  6. Share My World (5:07)
  7. Seven Days (5:09)
  8. It's On (4:42)

met R. Kelly

9. Thank You Lord (Interlude) (0:44)
  10. Missing You (4:16)
  11. Everything (4:59)
  12. Keep Your Head (3:48)
  13. Can't Get You Off My Mind (4:39)
  14. Get to Know You Better (4:32)
  15. Searching (5:05)
  16. Our Love (5:21)
  17. Not Gon' Cry (4:55)
  18. (You Make Me Feel Like) a Natural Woman (2:58)
alleen maar vanwege not gon'cry, zie tot mijn schrik dat ik me de resrt van het album niet eens meer kan herrinneren.

avatar van FunkStar
Erg goed album van Mary J! Met de singles You Make Me Feel Like) a Natural Woman, Love Is All We Need, Everything en Seven Days!

avatar van Reijersen
Beetje een mat en flauw album van Mary J. Blige. Staan best een paar aardige nummers op, maar ook teveel nietszeggende songs waardoor het album als geheel niet al te stevig staat.

avatar van principal2000
Kan met goed vinden in het commentaar van Reijersen. Mat album, wat dan wel weer het mooie Seven Days bevat. Ik bezit de versie zonder Natural Woman en Not Gon' Cry, maar de eerste staat op mijn versie van My Life en de tweede op de soundtrack van Waiting To Exhale.

avatar van Angelo
Maar liefst zeven van de vijftien nummers (intro en twee interludes reken ik niet mee als volwaardige nummers) zijn uitgebracht op single wat ik best raar vind omdat dit zeker niet Mary J's beste album is.

Integendeel. Het album bevat veelal slow jams die tot geen enkel hoogtepunt leiden. De diversiteit op het album is erg klein tot niet en ook de teksten hebben ook niet veel betekenis. Ik kan me voorstellen dat je na een aantal luisterbeurten uitgekeken bent op dit album. Daarnaast mis ik die ene knaller die de hele tijd in je hoofd blijft zitten. Het nummer dat daar het meeste voor in aanmerking komt, lijkt me 'Natural woman', maar als je Aretha's versie eenmaal hebt gehoord dan is deze ook niet meer je van het (alhoewel hij allerminst slecht is).

Tot de betere nummers behoren:
- I can love you
- Missing you
- Not gon' cry
- Natural woman

Mary J vind ik echt een vakvrouw en zingen kan ze zeker. Helaas moet ik dit album toch bestempelen als tamelijk 'saai'...

avatar van pureshores
dit is het laatste album van Mary j Blige dat ik ken, nadat ze met No more drama teveel in 538 rnb begon te grossieren en ik haar output niet meer aanschafte.
Ten tijde van Share my world had ze nog steeds niet echt grote hits in Nederland terwijl de singles kwalitatief hoogstaand waren. Vooral Love is all we need en I can love you staan mij bij.
Dit album bevat teveel niksnummers inderdaad en had een stuk korter gekund.