Kamchatka - Volume III (2009)

Zweden
Rock / Blues
Label: Superpuma

1. 681 (2:49)
  2. Pathetic (5:41)
  3. Astrobucks (4:25)
  4. Look over Your Shoulder (4:55)

5. See (4:51)

6. Wood (4:16)
  7. Sorg (7:52)

8. Confessions (5:58)
  9. Outnumbered (5:54)
  10. Guess I'll Be Leaving (5:44)

11. Whipping Post (6:22)

met Jean-Paul Gaster

Kingsnake
De nieuwste van deze geweldige bluesrock stonerband uit Zweden.

Hij is nu nog niet uit, maar we wachten met smart

avatar van trebremmit
Hij is inmiddels te krijgen, heb je hem al gehoord, Kingsnake?

Nee, nog niet.
Was het even vergeten
Ik zal er gelijk achterheen zitten...

avatar van trebremmit
Goeie plaat, heerlijke stoner/blues met toffe solo's, de zang kon iets beter maar het is echt een lekkere plaat geworden. Om te beginnen vier sterren.

Kingsnake
Rustiger en meer melodieuze plaat van dit zweedse powertrio, hier versterkt door toetsenis Per Wiberg (van Opeth).

Kingsnake
Het zijn trouwens twee zangers. De bassist en gitarist zingen om beurten.

Sorg is instrumentaal en alleen Riviera Paradise (van Stevie Ray Vaughan) vind ik beter. Maar ongelovelijk wat een heerlijk stukje retro/prog/blues rock.

Kingsnake
Nog maar weer eens opgezet.
In de lente/zomer neig ik altijd meer naar de blues/stoner dan in de winter.

Wat een ongelooflijk sterke plaat blijft dit toch.

Confessions begint zo heerlijk slepend en knalt dan full-force uptempo. Waanzinnig gewoon.

avatar van Insignificance
Eentje die alleen maar lekkerder wordt. Ik had er in eerste instantie nog m'n bedenkingen bij, zo is de zang af en toe wel heel nadrukkelijk in de weer, maar na verloop van tijd valt het allemaal in het pulletje. Geen al te logge, zware lappen, maar meer dartel met omvangrijke gitaarpartijen en zelfs soms wat late night blues als er eens even wat gas terug wordt genomen.

De laatste twee nummers zijn wat dat betreft heerlijke afsluiters. Bij Sorg is het mijmeren in of over de ongerepte natuur van hun thuisland, Wood is dan weer een regelrechte knaller, net als Astrobucks gezegend met een zwaar verslavende tune. Bij Confessions gaan stilaan alle remmen los. Op dit album is eigenlijk geen zwak nummer te bekennen.

Ozric Spacefolk
Whipping Post is natuurlijk van The Allman Brothers... Een edelsteen van 40 jaar oud, maar nog ferm en lekker als altijd. Hier door Kamchatka uitstekend gecoverd...

Ozric Spacefolk
Look over Your Shoulder: schitterende zweverige ballad met orgel van Per Wiberg. Echt ontzettend mooi en treurig....

Ozric Spacefolk
Toch de beste van de eerste drie. De muziek is veelzijdig en er wordt in alle stijlen gemusiceerd.
Deze band verdient wel wat meer aandacht, vind ik.

Guitars & Wings
Zeldzaam cdtje geworden en nergens meer te vinden. Damn

Guitars & Wings schreef:
Zeldzaam cdtje geworden en nergens meer te vinden. Damn

Via iTunes wel te verkrijgen. iTunes - Music - Vol. III by Kamchatka - itunes.apple.com

Guitars & Wings

Hun muziek ken ik natuurlijk allang, maar ik dacht als "brave burger" de cd toch eens aan te schaffen. Ik heb zelfs het label gemaild, maar zonder resultaat.
Itunes vind te trikkie, dat vertrouw ik niet.

Guitars & Wings schreef:

Itunes vind te trikkie, dat vertrouw ik niet.

Ik snap niet waarom je iTunes trickie vindt, maar goed.

Heb je wel eens gekeken op de site van Nordic Notes. Daar bestel ik meestal Scandinavische muziek.

avatar van eightynine
Alleen voor Sorg de aanschaf al waard inderdaad. Beste van de - inmiddels - vijf. Heb 'm ook even genoteerd op discogs. Deze mag wel pronken in mijn collectie

avatar van Mssr Renard
Alle Kamchatka-platen (sans de eerste drie) zijn inmiddels ook op allerlei vormen van Vinyl verkrijgbaar.

Dat is best jammer, want de eerste drie zijn toch echt heel erg de moeite waard.
Deze plaat zou toch ook zomaar weleens hun allerbeste plaat kunnen zijn.

Ik realiseer me nu pas voor het eerst dat Whipping Post (zoals The Allman Brothers) met twee drummers is ingspeeld. Dus vaste drummer Brandvik en gast Gaster.