Boxcutter - Arecibo Message (2009)

Electronic

6. Old School Astronomy
  7. A Familiar Sound
  8. Free House Acid
  9. Sidereal Day
  10. Otherside Remix (Earth Is My Spaceship)
  11. Lamp Post Funk
  12. Kab 28
  13. A Cosmic Parent
DevendraBan
Wat 'ie doet, doet 'ie goed, dus ik hoop ook op dit plaatje.

avatar van tovenaar
Toch een stuk minder interessant Boxcuttertje dit. Moddert maar wat aan. Wel leuk, maar nergens speciaal of écht dik.

tuktak
typisch zo'n 3 sterrenplaat, zoals eigenlijk al het werk van boxcutter...

vond het tweede album al een stukje minder interessant dan zijn debuut, is die lijn doorgezet?

binnenkort maar eens luisteren..

avatar van Dorstlesser
Beste plaat van Boxcutter tot nu toe. Debuut is totaal kut omdat er gewoon helemaal niets op staat. Glyphic vond ik erg sterk en verrassend omdat hij zo akoestisch was. Ik vind op Arecibo Message de dik aangezette analoge synths erg lekker en bovendien erg goed bespeeld. Verder is deze plaat ook wat minder afhankelijk van de drumlijntjes zoals die op Glyphic (overigens zeer succesvol) werden neergelegd en is er wat meer ruimte voor uitgewerkte melodische thema's.

Toch worden er in elk nummer gemiddeld ongeveer duizend verschillende riddims je kamer in geslingerd; de dubby esthetiek met ruime echo's, orgeltjes, gitaren en synthesizers staat als een huis, maar daarnaast is de funk hem ook niet vreemd (ik loop op straat in m'n vingers te knippen terwijl ik 'm op m'n iPod draai). Ook staat er veel house en rave op met veel acid.

Ondanks dat hij wat killer klinkt dan z'n voorganger vind ik 'm toch niet minder organisch. Het zal vast niet iedereen goed in het gehoor liggen, maar hij speelt echt met de grenzen van genres, is niet lui in z'n uitvoeringen en z'n composities hebben voor de eerste echt duidelijk kop en staart. En daarom is hij toch zeker 4 sterren waard als je het mij vraagt.

avatar van Dorstlesser
Ik kom bij deze terug op m'n uitspraak dat ik het debuut van Boxcutter (Oneiric) kut vind.

avatar van pureshores
deze plaat is veel gevarieerder dan bijv Oneiric (die ik wel ijzersterk vind) maar dr zitten wel wat zwaktepunten in.
De titeltrack, Mya rave en A Familiar sound zijn voor mij de toppers\

Zit wel in zn eigen wereldje nog steeds

avatar van pureshores
het nieuwe album The dissolve staat nog niet op MM wederom ijzersterk

Wat? Nieuw album @_@?

avatar van pureshores
yep The dissolve kwam ongeveer 2 maanden geleden uit, wel kort, haalt net de 3 kwartier, maar gevarieerder en met nu ook een featuring rapper/zanger erbij op sommige tracks

Op BLOCFest heb ik 2 nummers in zn live set gehoord nu achteraf waaronder Panama

avatar van Mindshifter
Het zit allemaal wel goed in elkaar maar het mist bezieling. Zodoende doet het mij niets en voegt het niets toe. *2,5.

avatar van pureshores
ik vind dat er meer bezieling in zit dan in The Dissolve

avatar van pureshores
en Sidetrak is nog steeds voor mij 1 van zn beste nummers bij de zoveelste beluistering, inventieve artiest die alle genres in een mixer pleurt en zn eigen leeftwereld eruit perst