NuClear Family - NuClear Family (2003)

Label: Haagse Bluf

10. Iconoclastix (6:19)

met Serene en Quest

11. De Dynastie (4:17)

met Quest

12. Battle Cruisers (3:35)

met Coup de Villz

13. Wicked (Skit) (1:11)
  14. Remember the Titans (3:51)
  15. Luminous Twinz (Skit) (1:14)
  16. Memento (4:04)
  17. The One (2:49)

met Quest

18. One Rhyme (Skit) (0:35)
  19. Nitty Gritty (3:50)
  20. Andy (Skit) (0:39)
  21. De Familie (4:20)
  22. Gone with the Wind (Outro) (4:10)
  23. NuClear Family - Mondgsnoerd * (4:10)
totale tijdsduur: 1:10:23 (1:14:33)
avatar van BoordAppel
Begin dit album steeds beter te vinden. Zowel Engelstalig (bijna geen accent) als Nederlandstalig overtuigen de MC's en de vele gastartiesten doen het ook erg goed. Vooral Tim en Terilekst zijn goed op Contradicties. Leuk refreintje ook daar:

Feti's onze missie. Pussy mc's en contracties.
Doe zoals Walt, en dis nie!
Jou skills en ill,
dat spreekt elkaar tegen als een MC die zichzelf battled.

Terileks heeft ook nog een erg vette line: Ik laat ze alle hoeken zien, al is de kamer rond.

Er zijn erg veel braggin' en boastin' teksten maar soms hebben ze ook meer te zeggen. Vooral Se7en en Memento vind ik erg goed. Er staat ook een erg goeie disstrack op het album (One Rhyme), erg kort maar de laatste line zegt eigenlijk alles: You only get one rhyme, you ain't worth my time.
Check trouwens ook Mondgesnoerd. Gratis en voor niets te downloaden en volgens mij nog voor de moord op Theo van Gogh geschreven.

De beats zijn vrijwel zonder uitzondering erg goed. Vaak erg bombastisch en dat vind ik altijd wel leuk. Samplegebruik is erg goed, veel leuke melodieen dus.

4*, een aanrader voor Nederhop fans.

avatar van Kos
Kos
Aha, contradicties is al één van m'n favoriete Nederhop-singles.

Het nummer 'Din' is ook erg goed, maar helaas kun je die niet meer downloaden van de site.

avatar van Plakband
Din is zeker goed ja, denk dat ze dat bij Nuclear Family ook vinden, aangezien het nu op het nieuwe album staat... Het album wat ik graag wil toevoegen, maar helaas geen plaatje van kan vinden... help?

Over dit album... Lekker afwisselend, fijne beats, hele fijne lyrics meestal, mooie 'sfeer'... in t begin had ik dit album lang op repeat, ook nu nog luister ik er graag naar af en toe, blijft goed

avatar van T.O.
Zie ik daar nou Skinny Scotty staan als gastartiest? Over vergeten artiesten gesproken...volgens mij staat hij nog op Turn Up The Bass 1 ofzo.

avatar van BoordAppel

Ik was ook al aan het zoeken, maar kon dus ook niets vinden.

Gekkenhuis
NuClear Fam zijn helden, dit debuut album is gewoon te gruwelijk. Memento is een van de beste tracks in de Nederlandstalige scene + het feit dat op dat album Engelstalig en Nederlands perfect in balans zijn. Dope album dus!

Eerlyk 070 blijft wel die shit
AGGAAA!

Memento is ook goed!

avatar van Collect Call
Is een oke album, gaat me na een tijdje vervelen.
Vind Iconoclastix wel een erg goed nummer, tekst zeker.

avatar van GraveyardJunkie
goed album met lekker veel een goede nummers!! 4,0*

avatar van Backslap
die 2e verse van De Dynastie is wel fucking dope

avatar van Atmosphere
Memento

Voor mezelf ben ik als een antagonist,
die z`n leven meer zat is dan een alcoholist

geweldig nummer.

avatar van Rhythm & Poetry
Dat ik dit nu pas ontdek , want dit is een prachtig album. De producties zijn bijna on-nederlands goed (Oké, niet overdrijven we hebben Nicolay al). Maar ook de mc's zijn erg lekker en de combinatie Engels/Nederlands talig werkt naar mijn mening erg goed. Tekstueel is het allemaal ook erg sterk.

avatar van Rhythm & Poetry
Net weer vol verbazing (en plezier) zitten beluisteren, de mc's klinken hongerig en komen scherp uit de hoek. Ahab is mijn favoriet van de groep, hij neemt ook een groot deel van de raps opzich. Maar ook de andere heren zorgen dat er voldoende goede afwisseling is. De producties zijn spannend en weten me vanaf minuut één te boeien.

Gekkenhuis
Je zou denken dat Ahab bijna alleen maar rapt, maar zijn flow en stemgeluid zijn vrijwel identiek aan zijn broer Ki. Ik kan ze nog steeds moeilijk uit elkaar houden.

Kingsnake
Haagsche trots.
Sympathieke chaps.
Goede muziek.

MAS
Memento blijft een NL classic dat is ook het enige nummer van dit album was ik nog regelmatig luister.

MAS
Laatst weer een paar keer opgezet en vind het toch wel een erg goed album. Goede producties goede mc's het blijft toch jammer dat ze gestopt zijn.

avatar van Nr.4
MAS schreef:

Kernkoppen zijn toch nog wel bezig?

Memento draai ik geregeld, verder staat er ook genoeg leuks op, al vind ik het NL niveau op deze een stuk beter dan de Engelse tracks.

MAS
Kernkoppen zijn inderdaad nog steeds bezig. Memento doen ze ook nog wel eens bij hun shows.