Michael Jackson - The Best Of (1986)

Alternatieve titel: Anthology Series

Soul
Label: Motown

1. Got to Be There (3:24)
  2. Rockin' Robin (2:32)
  3. Ain't No Sunshine (4:10)
  4. Maria (You Were the Only One) (3:40)
  5. I Wanna Be Where You Are (2:56)
  6. Girl Don't Take Your Love from Me (3:47)
  7. Love Is Here and Now You're Gone (2:51)
  8. Ben (3:45)
  9. People Make the World Go 'Round (3:03)
  10. Shoo-Be-Doo-Be-Doo-Da-Day (3:13)
  11. With a Child's Heart (3:32)
  12. Everybody's Somebody's Fool (2:58)
  13. Greatest Show on Earth (2:47)
  14. We've Got a Good Thing Going (3:02)
  15. In Our Small Way (3:38)
  16. All the Things You Are (2:55)
  17. You Can Cry on My Shoulder (2:32)
  18. Maybe Tomorrow (4:39)

19. I'll Be There (3:57)

met Jackson 5

20. Never Can Say Goodbye (2:59)

met Jackson 5

21. It's Too Late to Change the Time (3:55)

met Jackson 5

22. Dancing Machine (3:18)

met Jackson 5

23. When I Come of Age (2:41)
  24. Dear Michael (2:31)
  25. Music and Me (2:36)
  26. You Are There (3:23)
  27. One Day in Your Life (4:16)
  28. Make Tonight All Mine (3:02)
  29. Love's Gone Bad (3:10)
  30. That's What Love Is Made Of (3:24)
  31. Who's Looking for a Lover (2:50)
  32. Lonely Teardrops (2:42)
  33. Cinderella Stay Awhile (3:11)
  34. We're Almost There (3:43)
  35. Take Me Back (3:22)
  36. Just a Little Bit of You (3:08)
  37. Melodie (3:19)
  38. I'll Come Home to You (3:02)
  39. If N' I Was God (3:04)
  40. Happy (Love Theme from ''Lady Sings the Blues'') (3:26)
  41. Don't Let It Get You Down (2:58)
  42. Call on Me (3:36)
  43. To Make My Father Proud (4:05)
  44. Farewell My Summer Love (4:21)
avatar van rkdev
Vreemd dat deze goede compilatie van Michaels Motown periode nog niet op de site stond. Natuurlijk zijn het vooral de meeste bekende nummers die in het oog springen (en daar was al een goede compilatie van, namelijk Michael Jackson - The Best of Michael Jackson (1981), maar ook nummers als Ain't No Sunshine, Farewell My Summer Love, Dear Michael en Just a Little Bit of You zijn geweldig.

avatar van rkdev
Oeps, was het magistrale You Are There vergeten.
Wonderschoon.

Denk alleen niet dat deze nummers in de O2 Arena aan bod komen

avatar van LucM
Uitstekende compilatie van Michael Jackson in zijn Motown-periode dus voor hij "Thriller" zou uitbrengen. Toen zag hij er nog mooi uit (nu zou hij een rol kunnen spelen in een horrorfilm) en was hij nog een onschuldig tienersterretje.
Ook deze nummers blijven overeind staan, "Ben" was zijn eerste grote solohit, "One Day in Your Life" werd hier een nr.1-hit.

LucM schreef:
Uitstekende compilatie van Michael Jackson in zijn Motown-periode .... "One Day in Your Life" werd hier een nr.1-hit.

Ok, ik geef het toe: ik had deze single (en vind het nog steeds een mooi nummer).

Ronnuz
De soul druipt er van af.

When I come of age is echt een prachtig nummer.

lowriderluuk
Als je fan bent koop je niet alleen de "best off" maar ook de reguliere albums. Stuk voor stuk aanraders. Ben is en blijft wonderschoon, zijn opkomst en meteen de inleiding tot zijn ondergang geweest.

avatar van lennon
Omdat ik niet alles van MJ zijn vroege werk heel goed vind, is dit een uitstekende verzamelaar voor mij.

De periode die hierna zou komen is voor mij wel interessant genoeg om alle albums los aan te schaffen.

Zelfs op deze verzamelaar, die een aardig aantal nummers telt, heb ik nog wel een paar skipmomenten

Lacoste
Ja, ik ga in herhaling vallen nu, dit is gewoon top! Uiterrad heb ik ook de reguliere cd's maar ook de compilaties! Minder dan 5** kan ik hier echt niet voor geven!

5***

avatar van Rinus
Mooi tijdsdocument van de jong MJ. Echte onmiskenbare Motown sound met die typerende heldere producties van dat label.