Christopher McFall - Red Is the Color of Price by Relation (2009)

Electronic
Label: Moving Furniture

1. October's Binding (4:32)
  2. My Teeth (5:49)
  3. When Failsafe Is Blooming (5:47)
  4. Raven's Admonition (5:50)
  5. Her Teeth (5:51)
  6. The Absence Felt at Sante Fe and Union Pm (4:36)
  7. The Blue Bottle (4:47)
  8. 1517 Cherry Backlogged (1:58)
Sietse
Vanaf vandaag te krijgen bij mijn labeltje moving furniture records.

En ik kan je zeggen, ook al klinkt dat misschien vreemd en als een verkoop praatje maar, deze is heel erg mooi.
Denk ik mijn favoriet tot nu toe dit jaar en die 5 sterren zitten er steeds dichterbij te komen.

Christopher McFall werkt op het gebied van drones, electro-akoestiek, ambient en field recordings.
Hij weet hier een zeer persoonlijke plaat neer te zetten die bij vlagen zo eng en donker is als Salt Marie Celeste van Nurse With Wound en op andere momenten weer meer richting de kille vlaktes van Thomas Köner gaat.

Ik ben echt heel erg trots dat ik deze zelf uit heb mogen geven

Sietse schreef:

Ik wilde me net wat meer gaan verdiepen daarin, hier maar achteraan.

avatar van eviljoke
Ik ben benieuwd
Op basis van myspace meteen in het winkelmandje gestopt.

Tof, ik ga zo ook ff de myspace pagina van MFR aanpassen.
Ook is deze op last.fm in zijn geheel te beluisteren, dus genoeg opties om te checken zou ik zeggen

Tof, ik ga zo ook ff de myspace pagina van MFR aanpassen.

Morgen dan al aan de buurt denk

avatar van Tha)Sven
Tof, ik ga zo ook ff de myspace pagina van MFR aanpassen.
Dan kan ik het ook niet laten

jeko
Errugggg mooi deze tweede MFR. Zo mag ik het graag horen , vooral de field recordings bevallen me erg goed, deed me in de verte ook wel denken aan Geir Jenssen's - Cho Oyu 8201m.

Sietse

Heel mooi. Persoonlijk wat wennen, ik had het allemaal niet zo minimaal verwacht. Dit soort minimale ambient ben ik ook nog niet echt gewend om te luisteren. Vaak is het wel licht minimaal en zeker donker, maartoch.

Geir Jensen, komt ook bij mij dan wel een beetje op. Maar ook omdat dit het enige album is wat ik ken, dat ook zo minimaal is.
4* voorlopig. Verhoging sluit ik niet uit.

Ik ben een totale leek hierin dus ik kan niet met vergelijkingen aankomen maar goed, heb ik nog wat tips om verder te luisteren.

Bijzonder tof dit.

Sietse
Ik vind Geir Jensen een behoorlijk magere tip eigenlijk.

Ik zou eerder in de richting van Moljebka Pvlse en Thomas Köner (Unerforschtes Gebiete, Zyklop) gaan denken. Of dingen die zoal bij Mystery Sea uitkomen (Dead Letters Spell Out Dead Words, Yui Onodora) of minimalisten zoals Ubeboet, Dale Lloyd en Jos Smolders.

Sietse schreef:
Ik vind Geir Jensen een behoorlijk magere tip eigenlijk.

Nou,nou

Maar de andere suggesties zal ik ook eens uitpluizen, jij bent tenslotte de autoriteit binnen het electronics genre

jeko schreef:

Nou,nou

nou ik bedoel meer dat ik het niet zo vind lijken hoor, niet dat dat album minder is ofzo (ook al ben ik niet zo lyrisch over dat album als enkele anderen, er zijn behoorlijk wat betere field recordings albums als je het mij vraagt).
Ik hoor Geir Jensen liever zijn Biosphere project verder uitdiepen (in de richting van substrata)

jeko
Ik ben wel benieuwd naar wat goede field recordings tips, maar pm mij maar, anders wordt het weer zo'n off topic gebeuren.

avatar van hawkins
Jezus, topplaat! Persoonlijk beter dan Salt Marie Celeste, die is voor mij waarschijnlijk toch iets te ontoegankelijk. Deze is voor mij een pak gevarieerder, vanwege de korte nummertjes.

Wanneer de limited special edition op roze vinyl wordt uitgegeven hoor ik het graag!

hawkins schreef:

Dat kun je helaas wel vergeten, maar hij is nog wel steeds verkrijgbaar op cd-r release

Tevens van de week een uitermate mooie review op Foxy Digitalis waar deze een 10/10 heeft gekregen:
reviews foxydigitalis.com

boomkat
Ik wil dit. Wie helpt me hieraan? Pm please en ik maak je mijn held.

-xxx-

avatar van Arrie
Ik verwijs u door naar de heer Sietse.

boomkat schreef:
Ik wil dit. Wie helpt me hieraan? Pm please en ik maak je mijn held.

-xxx-

Zijn er nog ongeveer 25 over.