Lynyrd Skynyrd - Skynyrd's First (1998)

Alternatieve titel: The Complete Muscle Shoals Album

Label: MCA

1. Free Bird [Original Version] (7:26)
  2. One More Time [Original Version] (5:04)
  3. Gimme Three Steps [Original Version] (4:09)
  4. Was I Right Or Wrong (5:25)
  5. Preacher's Daughter (3:40)
  6. White Dove (2:58)
  7. Down South Jukin' (2:14)
  8. Wino [Original Version] (3:16)
  9. Simple Man [Original Version] (5:25)
  10. Trust [Original Version] (4:14)
  11. Comin' Home [Original Version] (5:30)
  12. The Seasons (4:11)
  13. Lend a Helpin' Hand (4:22)
  14. Things Goin' On [Original Version] (5:12)
  15. I Ain't the One [Original Version] (3:38)
  16. You Run Around (5:39)
  17. Ain't Too Proud to Pray (5:28)
Kingsnake
Dit is eigenlijk een extended versie van Skynyrd's First and Last.

Maar wel het ultime verzamelwerkje van deze band. Al deze songs stammen van vóór het debuut.
Dus nog met Rickey Medlocke en Larry Junstrom in de line-up.
Op een aantal songs doet Rickey ook de leadzang.

Echt een must-have voor de Skynyrd fans van het eerste uur.

Ik snap ook niet hoe iemand hier een 3* voor kan geven.
Maar dat zal dan wel komen, omdat diegene de plaat niet echt kent/gehoord heeft.

tangmaster
Niet gehoord heeft, ken bijna alles van deze band, vind dit geen hoogvlieger deze compilatie.

Okay...

Mijn excuses voor de aanname.
Ik was gewoon zo blij, toen ze toendertijd deze plaat op de markt gooiden. Voor mij is dit het missende puzzelstukje van alle jaren voorafgaand aan Pronounced...

Kingsnake schreef:
Okay...

Mijn excuses voor de aanname.

Helemaal niet erg hoor, zo zie je maar dat mensen een verschillende kijk op albums hebben, ik kan me jouw mening best wel indenken.
Alleen is dit niet de sterkste kant van de band, zo zie ik het

tangmaster schreef:

Alleen is dit niet de sterkste kant van de band, zo zie ik het

Echter, zal je het met me eens moeten zijn dat liefhebbers van Pronounced... deze compilatie zouden moeten proberen.

Kingsnake schreef:

Dat staat als een paal boven water. Wie Pronounced sterk vind kan deze zeker niet missen.