Chic - The Best Of, Volume 2 (1992)

R&B / Funk
Label: Rhino

1. Rebels Are We (3:21)
  2. What About Me (4:18)
  3. 26 (4:04)
  4. Will You Cry (When You Hear This Song) (4:09)
  5. Stage Fright (3:39)
  6. Real People (3:45)
  7. Hangin' (3:38)
  8. Give Me the Lovin' (3:31)
  9. At Last I Am Free (7:11)
  10. Just Out of Reach (3:47)
  11. When You Love Someone (5:08)
  12. Your Love Is Cancelled (4:15)
  13. Believer (5:07)
  14. You Are Beautiful (4:35)
  15. Flashback (4:30)
  16. You Can't Do It Alone (4:47)
  17. Tavern on the Green (2:16)
avatar van musicfriek
Toch wel iets minder dan deel 1 uit 1991. Hier staat wat meer het onbekendere werk op. Destijds aangeschaft voor You Are Beautiful die ik weer op de eerste miste. Maar al met al, Chic blijft een fijne groep.

avatar van gaucho
Minder? Dat hangt er vanaf hoe je tegen Chic aankijkt, denk ik. Natuurlijk heeft vol. 1 alle krakers en hits, en ook nog eens in de lange uitvoeringen, dus onmisbaar voor iedere disco- en funkliefhebber. Maar deze is een mooie aanvulling voor de liefhebber die net wat dieper wil graven.

Hun Nederlandse top 10-hit You are beautiful (geflopt in de VS) is een goed voorbeeld van de wat 'hardere' funk die ze na hun grote succesalbums zouden maken. Ook nummers als Stage fright, Flashback en When you love someone laten zien (horen...) wat deze groep muzikaal in haar mars had. Hangin' is ook een favoriet van me; jammer alleen dat deze CD de single-versie bevat.

Een beetje liefhebber heeft met vol. 1 en 2 alles in huis wat strikt noodzakelijk is - alleen mis ik dan weer de fantastische instrumental Open up van het Real people-album. Maar ik ben dan ook inmiddels al een tijdje bezig om hun originele albums op CD te verkrijgen.