Bob Neuwirth - Back to the Front (1988)

Country / Folk
Label: Gold Castle

1. Banjo Introduction (0:22)
  2. Eye on the Road (4:00)
  3. Annabelle Lee (4:57)
  10. Lucky (3:32)
  11. Akron (6:39)
  12. For P.B. (1:12)
  13. Honky Tonk * (5:28)
  14. Great Escape (Good Intentions) * (5:12)
avatar van Paalhaas
Zeer fraai album van een man die weliswaar actief is geweest als songwriter (o.a. "Mercedes Benz" van Janis Joplin) en producer, maar als solo-artiest (een vrijwel vergeten titelloos album uit 1974 daargelaten) pas aandacht kreeg door dit tweede album (toen hij al bijna 50 was). Het is een country/folk pareltje zoals ik er nog niet bijster veel ben tegengekomen. Veelzijdig (droevige ballads, Nashville-country, blues en folk) en sterk over de breedte. Vooral "Eye on the Road" en het uitgesponnen "Akron" zijn geweldige songs. Geen wonder dat John Cale hem enkele jaren later aan zijn jas trok om samen een (eveneens uitstekende) plaat te maken. Deze man verdient meer aandacht!