King Curtis - Instant Groove (1969)

Soul / Jazz
Label: ATCO

1. Instant Groove (2:25)
  2. Hey Joe (2:56)
  3. Foot Pattin' (4:49)
  4. Wichita Lineman (3:08)
  5. Games People Play (2:47)
  6. Sing a Simple Song (2:50)
  7. The Weight (2:46)
  8. La Jeanne (2:56)
  9. Little Green Apples (2:46)
  10. Somewhere (2:31)
  11. Hold Me Tight (2:10)
  12. Hey Jude (3:15)
avatar van principal2000
Deze tracklist klopt voor geen meter. Instant Groove is best een leuk soulalbum zonder (al te veel) zang. Curtis laat zijn sax lekker spreken. Twijfel tussen 3* en 3,5*. King Curtis krijgt het voordeel van de twijfel.

avatar van Osiris Apis
principal2000 schreef:
Deze tracklist klopt voor geen meter.
Ik heb de tracklist aangepast.

avatar van Mssr Renard
Erg gave crossoverplaat; blues, funk, rock&roll, jazz en soul, komen allemasl voorbij. Curtis is een goede saxofonist en doet het hier met de opzwepende Muscle Shoals Rhythm Section, inclusief Duane Allman, die overigens helemaal idolaat was can King Curtis.

Curtis speelde al bij Aretha Franklin, maar staat hier prima zijn eigen mannetje, al vinden andere users hier dat totaal niet. Jammer, maar misschien slaat instrumentale versies van pop/rock-songs niet goed aan. Bij mij wel, zo'n nummer als Foot Pattin' is toch geweldig?

Overigens is deze plaat niet in haar geheel opgenomen in de FAME studios, maar ook deels in de American Sound Studios in Memphis, Tennessee.