Braille - Lifefirst: Half the Battle (1999)

Label: ESWP

1. Ink Blotch (4:17)
  2. Security Blanket (3:25)
  3. Half the Battle (3:54)
  4. Hard to Determine (2:37)
  5. Sentimental Journey (3:36)
  6. Forgiven Advantage (3:58)

met Daleth en Elucid

7. I Am Who I Hate (4:12)
  8. Sister of Change (3:12)
  9. Feedback (3:16)

met Ethic

10. Gullet Gambit (3:25)
  11. Abandoned Island (3:04)

met Daleth

12. Homesick (3:51)
  13. Delusive Decorum (3:14)
  14. Antfarm (3:20)
  15. Molasses (4:33)
  16. Wait for the Drums (6:24)
  17. Lifefirst (5:09)

met Storm The Unpredictable

18. [Untitled Unlisted Outro] (1:05)
avatar van J.M.
Een iets andere Braille hier, heb hem één keer geluisterd en klinkt erg goed.
Meeste nummers zijn geproduceerd door Kno en Celph Titled.

avatar van J.M.
Braille is hier weer top! De teksten zijn weer helemaal mijn ding. Verder is de productie erg dromerig, heerlijk.
Enkel één minpuntje en dat is het nummer Molasses, verschrikkelijke beat. Die track skip ik altijd. Verder een top album!!

avatar van hiphopmaster
Samen met Shades of Grey het beste werk van Braille. Jammer dat hij dit niveau heeft weten vast te houden. Muzikaal dik in orde en Braille heeft een heerlijke flow. Ook heeft hij een apart stemgeluid, waardoor het in het zijn geheel anders dan anders is. Allemaal mooie producties, inderdaad een beetje dromerig. En Molasses valt zeg maar niet in die categorie. Ik vind het persoonlijk niet echt slecht. Wat me wel tegen staat is het geluid. De beats zijn te schel en staan te hard waardoor ik het niet heel relaxt vind om dit te lusiteren en dat is jammer. Want er staan echt alleen maar heerlijke nummers op. 4*

avatar van -marco-
Ga deze binnenkort orgineel ontvangen. Ben benieuwd, heb nog weinig tot niets gehoord van braille!

avatar van FlyLo
Matig. Benadert het niveau van de opvolger bijna nooit. Deels omdat het album slecht is afgemixt en de opnamekwaliteit te wensen over laat.
Allemaal niet verwonderlijk natuurlijk, hij was slechts 17 toen dit album werd opgenomen.

Rene1979
Kno en Celph Titled? Vandaar dat ik dit album zo goed vind. Nou vind ik Braille ook meer dan een prima rapper. De best christian rapper die er is. LMNO komt niet in de buurt van deze man. Had ook liever gehad dat Kev Brown zijn twee albms met deze man had gemaakt.

avatar van -marco-
Moet concluderen dat dit toch wel Braille beste werk is. Prachtig album