Violet Indiana - Roulette (2001)

Label: Bella Union

1. Air Kissing (3:52)
  2. Busted (3:13)
  3. Sundance (3:38)
  4. Powder River (3:19)
  5. Little Echo (3:15)
  6. Angel (3:10)
  7. Poison Gorgeous (3:37)
  8. Hidding (3:44)
  9. Rage Days (3:44)
  10. Liar (4:23)
  11. Feline Or Famine (2:48)
  12. Killer Eyes (4:17)
avatar van titan
titan (crew)
Dit is zeg maar de nieuwe Cocteau twins. Robin Guthrie bedient weer de gitaar en opnieuw heeft hij weer een markante zangeres weten te strikken: Siobhan de Mare (die bekend is van haar fraaie bijdragen op het album Formica Blues van Mono).

De magie van de Cocteau twins wordt echter nergens gehaald. Het gitaargeluid van Guthrie mist de eigen stempel die we van vroeger kennen en hoe mooi Siobhan ook zingt, je blijft nieuwsgierig hoe de nummers zouden hebben geklonken met Elizabeth Fraser achter de microfoon (beter waarschijnlijk). 2,5*.