Ozric Tentacles - The Yumyum Tree (2009)

Rock / Electronic

6. Plant Music (5:28)
  7. Nakura (5:39)
  8. San Pedro (6:21)
tangmaster
Hopelijk wordt dit weer smullen, kijk er naar uit.

Ozric Tentacles - The Yumyum Tree - snappermusic.com

Als je de pre-order neemt, krijg je een A2 poster

tangmaster
Ach ja zo'n poster vind ik niet interesant, geef mij gewoon het album.

avatar van jellylips
nog electronischer dan de vorige Ozric plaat, slechts twee tracks met echte drums, heb ik gehoord op het forum van Ozric Tentacles..

Kingsnake
Nou ik heb de advance al gedownlaod en geluisterd.
Ik heb er mn twijfels over.

Lijkt wel house soms.
Aan de andere kant kan die Ed wel goed drums programmeren.
Het is alleen allemaal zo electronisch. Ik houd er niet van.
Doe dan maar liever de nieuwe Korai Öröm...

avatar van jellylips
Het beste nummer is nog steeds Mooncalf, de mp3 die je gratis kon downloaden van hun website..

Voor de rest bijna alles elektronische drums. Niets tegen elektronische drums, maar Ed gebruikt al 20 jaar dezelfde drumsamples =S

Ben hem net aan het beluisteren en mijn eerste indruk is inderdaad dat het nogal elektronisch klinkt en voelt. Afwachten wat der rest van de nummers brengt. Hopelijk hang ik straks ergens tegen het plafond te zweven

avatar van jurado
jellylips schreef:
Ed gebruikt al 20 jaar dezelfde drumsamples =S

Ja , hopeloos.
Het wordt nu echt tijd om iets anders te doen Ed.

Naar mijn mening is enkel track 3 "Mooncalf" nog min of meer te doen. De eerste luisterbeurt is tegengevallen vanwege teveel van hetzelfde en veel te elektronisch en het veel te "gemaakt" klinken. Zeker geen album om Ozric op te ontdekken als je ze nog niet kent. Dan grijp ik liever terug naar albums als "the hidden step" en "become the other" of een ander album uit hun roemruchte verleden. Helaas maar bij deze Yum yum tree is er voor mij weinig "zweven" aan

avatar van jellylips
Wat mij betreft het allerslechtste Ozric album tot nu toe. Alleen Mooncalf en misschien Magick Valley zijn nog enigszins te genieten en bevatten nog wat echte compositie. Meer dan 1 ster kan ik hier echt niet aan kwijt. Ik zet 100x liever Erpland of Curious Corn op.

Kingsnake
Eigenlijk is het niet eens zo'n slechte plaat. The Floor's Too Far Away was een mindere plaat.

Is best wel unieke muziek wat je te horen krijgt. Drums zijn strak geprogrammeerde en de gitaarsolo's zijn buitengewoon vet en goed gespeeld.
De synths zweven en draaien door je kop en spacet allemaal lekker weg.

tangmaster
Toch weer een heerlijk sterk album van de Ozrics, overheerlijke space rock.

avatar van ricardo
Dit album zag ik vanmiddag liggen bij Saturn, en even beluisterd aldaar. De eerste klanken zijn echt super vind ik, en van alle songs heb ik de eerste 30 seconden van beluisterd, maar vond het zo goed de eerste indruk dat ik hem maar gekocht heb ook.

Dit is mijn eerste kennismaking van deze band, en vind het een fantastisch album. Erg veel electronische invloeden vooral en daar hoopte ik al op bij deze band. Misschien zijn er ook nog albums bij met meer gitaarwerk en evt met zang. Maar dat weet ik nog niet.

Deze vind ik iig al super en ben er enorm blij mee.

avatar van ricardo
Als ik de recenties her en der op internet lees over dit album, dan komt deze er niet best vanaf.

Ik vind hem wel geweldig klinken.

Misschien komt het ook omdat dit de enigste plaat is die ik ken van deze band. Als ik Erpland b.v gehoord zou hebben, dan zal deze wellicht tegen gaan vallen bij die plaat vergeleken.

ricardo schreef:

Ik vind hem wel geweldig klinken.

En dat doet ie ook.

tangmaster
Van meet af aan een ijzersterk album. En nu helemaal nadat ik live in Uden Mooncalf hoorde.
Dit album spettert aan alle kanten. Een van de beste albums van de laatste tijd voor mij.

Ozric Spacefolk
Heerlijk, als spacerockers conceptplaten maken... Zoals Planetsof Dawn van Eloy, of Bridges of Kukuriku van Quantum Fantay of Yum Yum Tree van Ozrics...

Dan is de trip wat mij betreft helemaal compleet... Gebaseerd op Jabberwocky van Lewis Caroll, is dit een lekker sprookjesachtige plaat geworden...

Ozrics klinkt ook weer wat meer als een band... Niet zoveel etnische instrumenten als weleer, maar nog immer zo spacend, als maar kan...
Ik hoop dat ze de lijn, van deze plaat doorzetten op toekomstige platen...

avatar van ricardo
Prachtige mooie muziek wat er op deze plaat staat, ben er helemaal verslaafd aan geraakt. Wel bijzonder dat het losse nummers zijn want op plaat klinkt het meer als 1 heel lang nummer. Deze band heeft aardig wat albums uitgebracht ook, lastig om te bepalen waar ik nu verder moet gaan. Wellicht Erpland dan maar.

avatar van jurado
..oh dan staat je nog wat moois te wachten.
Vooral de periode '90/'95 is meer dan de moeite waard.
De laatste jaren (vanaf '98 tot nu) vind ik persoonlijk de ozrics een flauwe kopie van zichzelf.
Dat neemt niet weg dat ze prachtige platen gemaakt hebben.

avatar van Mssr Renard
Ik twijfel bij deze plaat altijd of ik nou voor de volle score (5*) moet gaan of voor een 4,5*.

Ik houd het voorlopig even bij een 4,5*. Dit is één van de betere latere platen van de Ozrics. Opgenomen in de bezetting: Ed Wynne (gitaar, toetsen, programmeren), Brandi Wynne (toetsen), Vinny Shillito (bas) en Roy Brosh (drums) met hulp van Dominic Gibbins die darbuka speelt op Plant Music.

Op Oolong Oolong en San Pedro doen oud-Ozrics Merv Pepler en Joie Hinton mee.

De artwork is niet van Blim dit keer, maar van Bozzy (Paul Boswell), die ook al de platen van Eat Static heeft verzorgd. Ik moet zeggen dat ik wel leuk vind. Je wordt met de combinatie van de hoes, de muziek en het concept echt meegenomen in de magische vallei