Renaissance - Tales of 1001 Nights Volume I (1990)

Label: Sire

1. Prologue (7:32)
  2. Can You Understand (10:23)
  3. Carpet of the Sun (3:32)
  4. Running Hard (9:39)
  5. I Think of You (3:06)
  6. Black Flame (6:27)
  7. Mother Russia (9:21)
  8. Ocean Gypsy (7:08)
  9. Trip to the Fair (10:53)
  10. The Vultures Fly High (3:08)
  11. The Young Prince and Princess as Told by Scheherazade (4:04)
avatar van Gert P
Mooie verzamelaar voor degene die nog niets van ze hebben.
Heb inmiddels alle nummers hiervan zodat deze voor mij overbodig is geworden.

avatar van sander.h
Deze plaat een beetje op goed geluk gekocht nadat ik Ocean Gypsy een keer voorbij had horen komen op een internet radiostation.
Dit lijkt me een live-cd, of hoor ik dat nu verkeerd?

Maar goed, ik weet het nog niet met Renaissance.
Ik hoor mooie dingen voorbij komen, maar het eerste nummer roept door de woordloze vrouwelijke zang James Last-associaties bij me op, brrr...

Maar instrumentaal is het allemaal best in orde, en ook als de (prima) zangeres "gewoon" zingt is het allemaal okee.

Ik ben er dus nog niet helemaal uit of dit iets voor mij is.
Laat ik eens met een 2,5* beginnen.

avatar van itbites
Wat zeg je nu, sander.h? Jij vindt Biscaya van James Last toch zeker ook een mooi liedje????

avatar van sander.h
Jawel hoor, maar daar wordt ook niet in geneuriet!

avatar van ChrisX
sander.h schreef:
Dit lijkt me een live-cd, of hoor ik dat nu verkeerd?

Voor zover ik weet is dit een verzamelaar maar er kan natuurlijk wel een track op staan die oorspronkelijk op het live-album Live At Carnegie Hall stond.

sander.h schreef:

Ik ben er dus nog niet helemaal uit of dit iets voor mij is.

Aan de tracks te zien betreffen dit nummers van de eerste paar Renaissance versie 2.0 albums (voor 2.0 was er een andere band genaamd Renaissance met totaal andere leden maar waar deze versie wel uit is voortgekomen uiteindelijk na wat tussenstappen). Die zijn wat akoestischer, rustiger van aard. Mijn persoonlijke favoriet is een album dat wat meer power heeft deels doordat er ook iets meer elektrisch gitaarwerk in zit, het toetsenarsenaal wat uitgebreider EN het orkest heel prominent aanwezig is: Song For All Seasons.

avatar van sander.h
Bedankt voor de tip, daar zal ik eens achteraan gaan!