Joy Division - Leigh Rock Festival 1979 (2008)

Alternatieve titel: 25th, 26th, 27th August 1979

Label: Ozit

1. Disorder / Stage Announcements (3:59)
  2. Leaders of Men (2:34)
  3. Colony (3:54)
  4. Insight (4:27)
  5. Digital (2:53)
  6. Dead Souls (4:50)
  7. Shadowplay (3:55)
  8. She's Lost Control (4:45)
  9. Transmission (3:02)
  10. Interzone (2:15)
  11. Sound of Music (Intro) (0:25)
avatar van Chameleon Day
Is dit een bootleg of zo? Goeie live-opnames vergeleken met wat er al officieel is uitgebracht?

Ik heb hem nog niet, maar dit is een gelimiteerde (1000 stuks) vinyluitgave (180 gram). O.a. te koop bij Amazon waar er momenteel nog 4 in voorraad zijn.

Het optreden staat ook op deze verzamelaar.

herman schreef:
Het optreden staat ook op deze verzamelaar.

Mmm, interessante release - JD, ACR, OMD en Teardrop Explodes live -, maar met een slechte geluidskwaliteit begrijp ik uit de berichten. Kende hem niet.

Ik kwam hem ook laatst pas tegen. Moet een leuk festival zijn geweest destijds.

avatar van Cygnus
Bij het begin van deze plaat dacht ik: waarom moeten opnames met zo'n geluidskwaliteit uitgebracht worden? Gelukkig is de geluidskwaliteit lang niet altijd slecht (in het midden, tot en met She's Lost Control, is deze voor Joy Division-begrippen zelfs goed te noemen) en de mindere geluidskwaliteit kan niet verhullen dat Joy Divison op het Leigh Rock Festival in 1979 een waanzinnig concert gaf.

Woede, passie en gedrevenheid hoor ik in deze live-opname terug. Waar Joy Division op hun studioplaten nogal eens klinkt alsof Ian Curtis zich bij alle ellende heeft neergelegd, was het live een scheurende en boze band. Met name Colony en Shadowplay klinken hier beter dan ik het ooit gehoord heb.

Cygnus schreef:
Met name Colony ....... klinken hier beter dan ik het ooit gehoord heb.

Ook beter dan de fenomenale, beetje lijzige 'John Peel'-versie?

D-ark
Ja.

avatar van Leeds
dus beste cygnus, dit zou de beste live plaat moeten zijn dat tot nu toe werd uitgebracht?

ik twijfel deze te kopen op LP