Rocky IV (1985)

Score / Pop
Label: Scotti Bros.

1. Survivor - Burning Heart (3:51)
  2. John Cafferty - Hearts on Fire (4:06)
  3. Kenny Loggins - Double Or Nothing (3:42)
  4. Survivor - Eye of the Tiger (3:46)
  5. Vince DiCola - War (5:54)
  6. James Brown - Living in America (4:42)
  7. Robert Tepper - No Easy Way Out (4:21)
  8. Go West - One Way Street (4:37)
  9. Touch - The Sweetest Victory (4:25)
  10. Vince DiCola - Training Montage (3:40)
avatar van HammerHead
Ongelofelijk foute eighties muziek dit. Toch 2,5* uit nostalgische overwegingen.

Hehe. Films als Rocky konden ook echt alleen in de Koude Oorlog gemaakt worden. De eerste keer dat ik hem zag (begin jaren '90, ik was 12 ofzo') vond ik het nog leuk. Eye Of The Tiger was ook zo'n stoer nummer. Nu vind ik het - godzijdank! - vreselijk.

avatar van EmDee
Mijn favoriete Rockyo-film en ook mijn favoriete Rocky-soundtrack.

Vooral het instrumentale Training Montage vind ik super.

neo (crew)
Natuurlijk is die track naast ''War'' van componist Vince DiCola erg goed. Weet eigenlijk niet wie ik verkies, DiCola of Bill Conti...

avatar van HammerHead
Overigens vannacht op tv op BBC1 (0.20 u).

avatar van EmDee
Dan vooral naar de training in de sneeuw en de geweldige bijbehorende muziek kijken/luistern.

Pieter Paal
Ik ga hier vooral voor die 2 songs van Survivor en 'Living in America' van James Brown.

avatar van mnrk
Top soundtrack..

De instrumentale stukken van Vince DiCola zijn geweldig..mijn favourite soundtrack uit de Rocky serie.

De muziek in combinatie met de film is geweldig....het nummer Hearts on Fire is ook in de film goed gebruikt.

avatar van FunkStarr
herman schreef:

Je hoeft je niet te schamen hoor als je dit nog steeds leuk zou vinden Ik vind het nog steeds leuk en ik heb deze ook gezien toen ik een jaar of 14 was, de muziek is gewoon goed en past perfect bij de film. Eye of the Tiger is nog steeds een klassieker.

avatar van Madjack71
Adriaaaaaaaaannnnnn.....Stallone op zijn hoogtepunt.
Deze film bracht one hit wonder Survivor toch nog een tweede wonder in de vorm van Burning Heart. Maar Eye of the Tiger blijft mijn favoriet....en vind ik trouwens nog steeds leuk. Krijg er spontaan zin in om in mijn grijze joggingbroek met dito capuchon een of andere trap op te rennen en te springen bij een standbeeld. Het heeft energie in zich en dat roept het ook op. Burning Heart heeft dat ook, maar in mindere mate.
Living in America was mijn kennismaking destijds met James Brown, leuk nummer, maar geenszins representatief voor wat deze grootmeester toen al aan een schat aan muziek had gemaakt.
Go West, was destijds bekend van We Close Our Eyes en maakte verder geen deuk in een pakje boter.
Aardige soundtrack geplaatst in de tijdsgeest van weleer. Maar m.i. zeker geen hoogvlieger.

avatar van FunkStarr
Burning Heart vind ik bij nader inzien zelfs leuker dan Eye of the Tiger. Maar de beste tracks zijn die van Vince DiCola, War en Training Montage.

Vooral uit nostalgisch oogpunt een leuke cd! Leukste Rocky film voor mij!

Al jaren op lp, en afgelpen week in Liverpool eindelijk eens op cd gevonden voor 5 pondjes... Op deze uitgave staat nog een extra nummer van Survivor, welke origineel bedoeld was als titeltrack, maar uiteindelijk werd geschrapt. Zal 'm binnenkort even toevoegen hier.

avatar van Edwynn
Toffe soundtrack met een stapeltje opzwepende krakers. Eye Of The Tiger werd ook al gebruikt voor Rocky III dus dat vind ik wat goedkoop. Maar verder uitstekende bijdragen van Robert Tepper, John Cafferty, gelegenheidsformatie Touch, James Brown etcetera.

Jaren 80? Ja. Gedateerd? Uiteraard, zoals alles. Wat maakt dat uit? Niks. Tien keer liever dit soort popmuziek dan alles waar we nu mee kapotgegooid worden op de radio.

Alleen die suffe synthesizer greatest dingen zijn alleen leuk met de beelden erbij.

avatar van Madonna
Fantastisch om deze weer te beluisteren. De film met hunk Dolph Lundgren...
Track 1, 4, 6 en 8 zijn favoriet bij mij.

-3-

avatar van Poeha
Nog steeds heerlijke muziek
Vooral Robert Tepper's No Easy Way Out, Training Montage, John Cafferty's Hearts on Fire en James Brown's Living in America.

O.a. hierdoor houd ik zo van die 80's sound net als de O.S.T. van Beverly Hills Cop.

avatar van Heer Hendrik
Blijft 1 van de beste soundtracks. Destijds werkelijk "grijs gedraaid" Helaas nooit op cd kunnen aanschaffen. Inderdaad "no easy way out" is veruit het beste nummer. Het enigste nummer wat tegenvalt is One way street. De nummers van Vinci di cola zijn ook fantastisch. Eye of the tiger komt eigenlijk uit Rocky 3, maar wordt herbruikt in rocky 4

De film zelf is heerlijk fout: De laatste woorden van rocky in deze film: "If I can change, if you can change, everybody can change" en verrek jaren later heeft die bokser nog gelijk gekregen ook

avatar van Zoute Popcorn
Prima album hoor! Voor mij heeft dit veel sentimentele waarde, ook al was dit album en de gelijknamige film voor mijn tijd.