Silverstein - A Shipwreck in the Sand (2009)

Canada
Punk
Label: Victory

1. A Great Fire (3:59)
  2. Vices (3:19)

met Liam Cormier

3. Broken Stars (3:30)
  4. American Dream (3:05)
  5. Their Lips Sink Ships (1:02)
  6. I Knew I Couldn't Trust You (3:29)
  7. Born Dead (2:51)

met Scott Wade

8. A Shipwreck in the Sand (4:36)
  9. I Am the Arsonist (3:08)
  10. You're All I Have (3:33)
  11. We Are Not the World (3:21)
  12. A Hero Loses Everyday (3:08)
  13. The Tide Raises Every Ship (0:46)
  14. The End (7:25)

met Lights

klinkt weer erg lekker

avatar van Metalhead99
Klinkt weer als een klasse Silverstein album. Jammer dat ze tot nu toe nog maar zo weinig platen hebben.

avatar van donot
Metalhead99 schreef:

Ik vind vier volwaardige studio-albums niet niks. Zeker niet als je je bedenkt dat ze pas sinds februari 2000 bij elkaar zijn. Da's best netjes denk ik.

Rest mij nog te zeggen wat ik van dit album vind. Bij deze.
Beter dan Arrivals & Departures (het is weer wat harder), maar minder dan When Broken Is Easily Fixed en (uiteraard) Discovering The Waterfront. Deze hadden een rauw karakter, wat mij meer aanspreekt dan het 'gelikte'. Puur persoonlijk natuurlijk, maar daarom niet minder jammer.
Wil hiermee niet zeggen dat het album slecht is, want dat is-ie zeker niet. Staan een aantal lekkere nummers op - neem bijvoorbeeld Born Dead, Vices en I Am The Arsonist -, maar ik moet het nog even wat vaker horen voordat ik hier een rating aan ga hangen.

Voor nu: een bovengemiddelde middenmoot.

avatar van Norbert
donot schreef:

Voor nu: een bovengemiddelde middenmoot.

lol!