J.B. Lenoir - Crusade (1970)

Alternatieve titels: Down in Mississippi | J.B. Lenoir

Blues
Label: Polydor

1. Down in Mississippi
  2. Voodoo Music
  3. Tax Paying Blues
  4. If I Get Lucky
  5. Oh Captain (One of These Mornings)
  6. How Much More?
  15. Need Somebody's Help
  16. Ella Louise Lenoir Interview *

met John Mayall

avatar van AdrieMeijer
Ik maak me sterk dat nr 8 Feelin' Good heet en geen Feelin' God.

Hendrik68
Klopt, ik heb een correctie ingediend.

avatar van AdrieMeijer
J.B. Lenoir heeft mij toch nooit echt kunnen pakken. Hij heeft een mooie, gruizige stem en enkele van zijn composities zijn zeker de moeite waard, maar er mist iets, en ik weet niet wat. Is het te intellectueel? Te overdacht? In ieder geval heb ik mijn grammophoneplaat destijds weggedaan en nooit vervangen door een cd. Die plaat heette, als ik het goed heb, Mississippi Blues, kan ook Alabama Blues/Alabama March geweest zijn. In ieder geval zijn zijn songs over diverse platen uitgestrooid, je komt ze steeds weer tegen.