Mark Eitzel - 60 Watt Silver Lining (1996)

Label: Warner Bros.

1. No Easy Way Down (3:39)
  2. Sacred Heart (3:57)
  3. Always Turn Away (4:26)
  4. Saved (5:00)
  5. Cleopatra Jones (4:12)
  6. When My Plane Finally Goes Down (4:15)
  7. Mission Rock Resort (4:34)
  8. Wild Sea (4:37)
  9. Aspirin (4:44)
  10. Some Bartenders Have the Gift of Pardon (5:18)
  11. Southend on Sea (4:10)
  12. Everything Is Beautiful (5:12)
beaster1256
geniale plaat van de voorman van american music club , dit is grandioos , gevoelig , beklijvende teksten , goed gemusiceerd , origineel en vol melancholie en weemoed , ""durf er naar te luisteren " zeg ik

avatar van citizen
Moeilijk kiezen hoor, drie favoriete tracks. Geweldig werk van Mark Eitzel. Mooie uitgebalanceerde muziek, dat is een voordeel en een nadeel tegelijk, want soms mis ik de rauwe uithalen van zijn Songs Of Love of het klagerige in zijn stem op West.

avatar van dix
dix
luister ook eens naar z'n solo met griekse sessiemuzikanten 'the ugly american'

het idee maakt wellicht niet direct enthousiast, maar op plaat pakt het wonderschoon uit.

avatar van citizen
Dank u voor de tip. Ik ga zeker op zoek, al ligt het werk van Eitzel nou niet bepaald rijendik in de winkel...
AMC treedt in het voorjaar op o.a. in Paradiso, kleine zaal. Ga hem nu eindelijk eens live zien, hoop ik.

avatar van dix
dix
zien we elkaar daar.
de vorige keer waren er twintig mensen, dus dat moet lukken.

(overigens hadden die 480 thuisblijvers groot ONgelijk)