Stimming - Reflections (2009)

Duitsland
Electronic / Dance
Label: Diynamic

1. Sunday Morning (7:31)
  2. After Eight (6:57)
  3. Song for Isabelle (7:14)
  4. Fruits of Life (5:26)
  5. Silver Surfer (6:21)
  6. One Weekend (5:36)
  7. The Loneliness (8:17)
  8. Tel Aviv Calling (7:04)
  9. The Beauty (6:53)
  10. Sleep On (5:39)
  11. The Kiss (7:02)
tuktak
ontzettend getalenteerde vrij nieuwe producer, die toch ook al wel behoorlijk hot is ook, maakt het met deze cd ook weer behoorlijk waar.
heerlijke techhouse van hoog niveau. succes op de dansvloer is hiermee gegarandeerd, de hele plaat funkt als detroit techno en blijft continu doordrentelen in de goede zin van het woord. aanrader dacht ik dus zo.

avatar van Leonard91
The Loneliness (inclusief clip) is in ieder geval geweldig. Stimming heeft een duidelijke stijl die altijd terugkomt. Stem volgt later.

avatar van Leonard91
Zit tegen de 4 aan, maar voorlopig nog even een 3,5 omdat ik toch wel een klein beetje Stimming-moe ben na de hele plaat geluisterd te hebben. Raar dat er op MuMe zo weinig belangstelling voor hem is.

avatar van Goodfella
Warri dokaka

Inderdaad geweldig plaatje dit. Hobbeldebobbel funkende swingtechno met sterke melodieen en knappe percussie. Met oa het hitje After Eight haalt ie uit minimale middelen en één geniaal voicesampletje op onnavolgbare wijze het maximale.

Tof, zomers, hip dansvloerding. 4*

avatar van Goodfella
Jongens wat een verrukkelijke plaat is dit toch! Krijg 'm echt níet uitgeluisterd

Stimming bewijst dat pure innovatie binnen één enkel genre helemaal mogelijk is. Zo mescherp, frisfruitig en funky, en muzikaal zo vreselijk knap in elkaar gezet. Hoe het gitaartje in Silver Surfer helemaal kopje onder gaat en versmelt met het swingende hand-clap ritme, en vergelijk dat even met het knip/plak-werk in tracks die wel tot zomerhit transformeren.... mensen, wat heerlijk! Artistieke dansvloer-galore!

Hele fijne muziek inderdaad. Ik luister hem steeds op de fiets en ben nog niet tot het einde gekomen, maar ik kom het gemiddelde binnenkort wel eens opkrikken.

avatar van TonyT
I love Song for Isabelle... Onwaarschijnlijk groot talent dit, een album dat nog vaak gedraaid gaat worden.