Marc Moulin - Top Secret (2001)

België

7. Tenor (7:26)

8. Day Fever (4:28)
  9. It's to Say (6:15)
  10. Feet (4:32)
  11. Tenor [Fall Mix] * (3:25)

met Christa Jérôme

12. Into the Dark [Reminiscent Sep Remix by Karma Fever] * (4:18)

met Christa Jérôme

13. Organ [Midnight Express Remix by Cosmos] * (6:42)

met Christa Jérôme

14. What? [A Heaven Remix by la Malice & Mr. Wilson] * (5:21)

met Ron Mael

15. Tenor [NYC Houze Remix by la Malice] * (8:50)

met Christa Jérôme

16. Into the Dark [Deep House Remix by la Malice] * (7:01)

met Christa Jérôme

17. Organ [Headhunter Remix by la Malice] * (7:09)

avatar van Zachary Glass
Aangezien T.O. het had over Telex - dacht ik meteen aan Marc Moulin (samen met Michel Moers was hij toch Telex?)

Mijn vader draait deze cd nu al zo'n drie jaar op heel frequente basis (en er is een nieuw werk van Moulin! ) - en dit is toch wel erg levendige muziek.

Alsof het een Pavlov-reflex betrof, roept bijna iedereen bij deze cd "dit lijkt op Saint-Germain!" , terwijl Moulin toch al jaren bezig aan het opereren was in dit genre (met z'n groepje Placebo (spreek uit: Placébo ) bijvoorbeeld).

avatar van T.O.
Zachary Glass schreef:

Zojuist opgezocht - er was nog een derde lid, programmer and sound engineer Dan Lacksman

EVANSHEWSON
Zachary Glass schreef:

Deze prima jazzy muziek doet me toch ook sterk denken aan Saint-Germain, ik kan het ook niet helpen. Placebo klinkt me toch geheel anders, en is veel minder mijn ding.

Puike nu-jazz plaat, of acid jazz of hoe ze dit genre ook willen noemen, ik stop niet graag muziek in vakjes, ik ken maar 2 soorten muziek : deze die me raakt en deze die me niets doet.

Deze raakt me gewoon ! En doet mijn benen flnk bewegen ook nog!
4.5 sterren, wat ben ik soms gul!
****1/2