Caesar - No Rest for the Alonely (1998)

Alternatieve titel: No Rest for the Lonely

Label: Excelsior

1. My Loss (3:13)
  2. I Took It Home (3:16)
  3. Before My Head Explodes (3:33)
  4. Slavesong (3:16)
  5. Visions of Mars (3:03)
  6. Simon the Ghost (3:17)
  7. Stains (3:38)
  8. Horrorscope (3:49)
  9. Situations Complications (4:14)
  10. This Ain't a Song (3:56)
  11. Lifesupport (2:51)
  12. Keep Eleven On (3:19)
  13. Man with a Plan (3:01)
  14. So Long (3:26)
avatar van Sammy
Heet de cd nu No Rest For the Lonely of No Rest For the Alonely? Anders is de titel verkeerd.

No Rest For The Alonely. Naar een citaat van John Lennon.

avatar van Yak
Yak
Die scan is de hoes van mijn eigen cd, die ik in Londen heb gekocht. Daar snappen ze 'alonely' niet.

Dit is toch wel een bijzonder fijn tijdsdocument. Doet me denken aan de zomer van 1998. Een goed optreden op Pinkpop, de geweldige hits Situations Complications en Before My Head Explodes. Ik had dit altijd in mijn walkman toen ik op weg naar mijn vakantiebaantje aan het fietsen was. Bij Lifesupport trapte ik altijd een stukje sneller (ik ben sowieso geneigd sneller te fietsen als tegelijkertijd ergens de Tour de France gereden wordt ).

Mooie tijden, geweldige band.

dutch2
Weet iemand trouwens of ze weer met iets nieuws bezig zijn? Ik ken alleen de meest recente, titelloze cd en die vind ik echt geweldig. Deze ken ik niet maar moet ik toch maar eens aanschaffen.

Roald heeft volgens mij nog muziek gemaakt voor een telefilm. Verder zou ik het zo snel ook niet weten.

Er is rond kerst nog wel een vinylsingle uitgekomen. Op hun weblog staan verder geen recente entries.

avatar van IMPULS
Lekkere plaat, laatste 4 nummers wat minder...de kracht is er dan wat af. Vind de produktie wat vaal. Tracks 8 en 9 (tuurlijk) om te smullen.

Bob Cremers
Een mooie cd.

Dim
Nee, deze CD krijgt voor mij niet meer dan 2 sterren. Klinkt veel te gewoontjes, niet krachtig en de nummers lijken te veel op elkaar.

avatar van ðe waan
Destijds was ik helemaal wild van Caesar. Nu ik deze plaat na tijden weer eens opzet blijven eigenlijk alleen de "evergreens" 3 en 9 fier overeind. Lichte teleurstelling.

Opvallend genoeg blijft debuut Clean (destijds toch duidelijk als minder beoordeeld als deze) wel zijn waarde behouden.

Hmm, dat waren de hits, maar voor mij zijn My Loss, I Took It Home, Visions of Mars en Simon the Ghost toch net zulke grote 'evergreens'. Het debuut heeft ook een aantal van die fantastische liedjes inderdaad. Ik houd echt van Marit's Firefly.

avatar van Rayaccos
..deze plaat zou wel wat meer aandacht mogen verdienen. Ook bij mij was dit in '98 een graag gehoord album. Er staat geen zwak nummer op bovendien is de samenzang met marit altijd erg prettig.

avatar van Hendrix4live
Deze heb ik vroeger veel gedraaid. Kom er nu weer achter dat ik hem heb. Zeer sterk album.

Op je 15e al zoveel cd's hebben dat je er eentje vergeet?

avatar van Hendrix4live
Ja, stom hè? Hij lag niet eens op de plek waar die zou moeten liggen. Ik bedoelde dat ik hem vroeger draaide toen ik 11 jaar was of zo.

avatar van Guinness1980
Vandaag lag dit album in mijn brievenbus. 2e hands gekocht voor 5 euro inclusief verzenden.
Een van de betere aankopen van de laatste tijd

Hoe zit het eigenlijk met die hoes? Op de hoes hierboven staat No Rest for the Lonely terwijl het album (en ook op mijn cd hoes) No Rest for the Alonely staat.

Yak schreef:

avatar van Guinness1980
Ben een beetje scheel het worden

avatar van Rudi S
Tijdens dit plaatje was Ceasar toch wel een heel lekker bandje, jammer dat dit zich nooit echt heeft doorgezet.