Sweet Billy Pilgrim - Twice Born Men (2009)

Folk

6. Future Perfect Tense
  7. Joy Maker Machinery
  8. There Will It End
avatar van thebestfreaks
Sweet Billy Pilgrim maakt rustige electronische folkmuziek en hebben sfeer en melodie hoog in het vaandel staan. In 40 minuten kabbelen 8 nummers liefdevol, maar ook intensief langs. Mooi !

avatar van muziekobsessie
heb t geprobeerd, helaas valt deze ook in de (inmiddels overbevolkte)categorie net niet goed genoeg

avatar van thebestfreaks
Het is inderdaad inmiddels een overbevolkte categorie. Ik heb deze cd even de tijd moeten geven, maar ik bleef er toch bij terugkomen op een of andere manier. Vooral de wending welke bij Longshore Drift ingezet wordt bevalt me erg goed. Het is een mooie mix van experiment en melodie, vind ik. Daarom bevolkt hij voor mij de top van deze categorie.

Opvallend: ik wilde net gaan schrijven dat ik het nu wel weer een beetje gehad heb met dit soort albums: beetje Elbow, beetje folk met electronica, beetje weet ik het wat. En dan lees ik de opmerking van muziekobsessie.
Ik hoor echt van alles dat ik al eens eerder voorbij heb gekomen.
Het klinkt allemaal prima maar tegelijkertijd besef ik dat ik hiermee te veel op mijn bord heb geschept en dat, hoe lekker ook, ik overvol zit hiervan. Leuk als je net begint te ontdekken maar too much als je al zoveel gehoord hebt.
Absoluut niet slecht, integendeel, maar het raakte me deze keer niet meer zo helaas. Toch wil ik het neutraal beoordelen en het is verder prima in orde alleen zal dit snel in de vergetelheid gaan raken vrees ik.