Oi Va Voi - Travelling the Face of the Globe (2009)

Pop / Wereld
Label: V2

1. Waiting (4:11)
  2. I Know What You Are (3:07)
  3. Travelling the Face of the Globe (3:50)
  4. Everytime (5:37)
  5. S'brent (3:58)
  6. Magic Carpet (4:35)
  7. Dusty Road (3:19)
  8. Foggy Day (3:38)
  9. Wonder (3:17)
  10. Long Way from Home (3:13)
  11. Stitches and Runs (3:39)
  12. Photograph (3:49)
Het debuut is heel lang een torenhoog favorietje geweest en ik keek erg uit naar het vervolg. Ook dat was een leuk album maar op de één of andere manier had het niet diezelfde uitwerking op mij en vervolgens ben ik Oi Va Voi uit het oog verloren.
Geen idee dus dat er een nieuwe aan zit te komen. Hierdoor myspace opgezocht waar we kunnen luisteren naar 2 nummers van dit album (I Know What You Are en Photograph).
Het klinkt weer vertrouwd en tegelijkertijd bekruipt me ook het gevoel dat de magie die ik ervaarde bij het debuut wellicht nooit meer terug zal komen. Er is eigenlijk in de tussentijd zoveel opgedoken dat hier mee kan wedijveren: NO blues uit Nederland of 17 Hippies uit Duitsland bijvoorbeeld.
Ik wacht het nog even gematigd af maar ga zeker moeite doen om dit album te beluisteren.

Ik hoorde net een nummer op de radio dat een in mijn oren bekende sound had. Het bleek een nieuw nummer van Oi Va Voi. I Know What You Are. Ter informatie bleek er nog meer nieuw werk op komst te zijn. Ik ben benieuwd want ik vond de voorganger (met name het nummer: Further Deeper) en Laughter Trough Tears erg goed.

avatar van Joz
Joz
Het zal inderdaad moeilijk zijn de sfeer van "laughter through tears" en "digital folklore" te benaderen, maar niet geschoten, altijd mis.

Ik dacht dat ik de 2007-plaat een beetje overdreven en vlak vond, maar ondertussen blijven ook die nummers gauw in je hoofd zitten. Merk aan mezelf dat ik gewoon erg benieuwd ben hoe deze plaat is.

Vast wel weer lekker om buiten te zitten, raam open en dan deze plaat op?

Net deze cd binnen, en wat een goede cd is dit geworden! Na het super eerste album van Oi Va Voi heeft het tweede mij nooit zo heel erg kunnen pakken. Deze cd gaat dat weer goedmaken! Aanrader!

Laughter Through Tears heb ik stuk gedraaid eind 2003: wat een heerlijke ontdekking was dat toen. De titelloze tweede deed het leuk maar haalde het totaal niet meer bij de euforie die ik voelde bij het debuut en dat gaat ook op voor dit nieuwe album
Oi Va Voi doet waar het goed in is maar meer ook niet: ze weten me niet meer te verrassen. Misschien komt dit ook omdat deze stijl wel erg vaak terugkomt en ze zijn er totaal niet uniek meer mee.
Neemt niet weg dat ik deze cd wel degelijk plezierig vind maar ik geef momenteel iets meer de voorkeur aan het laatste album van 17 Hippies (El Dorado).
Oi Va Voi zal vanaf nu wel zo'n bandje blijven dat ik volg maar waar ik niet bij elke release smachtend naar uit zal kijken en dat is verder goed zo. Niet moeilijk over doen; gewoon van genieten en zeker in de zomer.

avatar van Djarune
Zo net via de homepagina erop geklikt. "Oi Va Voi" in google ingetypt. De single "I Know What You Are" geluisterd op MySpace en wat een goede plaat! Ga deze snel luisteren. Prachtig hoe ik dingen ontdek op musicmeter!

avatar van T91
T91
Ben benieuwd naar deze CD, de titel spreekt me ook aan. Digital Folklore en Laughter Trough Tears waren voor mij een erg leuke ontdekking.

avatar van Djarune
Heb hem inmiddels. En moet zeggen dat het een prachtig album is. Meer richting Laughter Through Tears dan het vorige (voor mij mindere) album. Vooral de track Magic Carpet is echt geweldig mooi!

(verwijderd)
wordt hier toch wel heel erg vrolijk van

Een beetje minder dan "Laughter through Tears" en stukken beter dan "Oi Va Voi". Het lijkt erop dat ze écht terug zijn met enkele leuke kosmopoliete nummers, met invloeden van joodse klezmer. Derde nummer is alvast een favorite, met alle ingrediënten die een Oi va voi nummer waard maken. Ook het instrumentale "Magic Carpet" tovert rillingen tevoorschijn. Sterke CD.

Voor de Belgen hier : ze treden komende zaterdag op op het "Couleur Café" festival in Brussel. Ik zal alvast van de partij zijn.

avatar van sander.h
Erg mooie plaat!
Ieder nummer heeft wel een leuke melodie of een geweldig baslijntje dat ervoor zorgt dat je aandacht niet verslapt.
Ook het uitgebreide instrumentarium houdt de boel interessant.
Favorieten van dit moment zijn opener Waiting en het briljante instrumentaaltje Magic Carpet.

avatar van sander.h
Tsjonge jonge, wat een weergaloos album!
Momenteel niet uit mijn cd-speler weg te slaan, bovendien heb ik moeite om hierboven 3 favorieten uit te kiezen, dat zegt genoeg dunkt me.

Ik doe er vrolijk nog een halfje bij: 4,5*

avatar van hmaeghs
Ga vanmiddag met mijn kids naar een caranavalsoptocht, maar als ik S'brent hoor, dan vraag ik me af wat moet ik daar? Dit nummer is is zo mooi, zo puur. Alles overstijgend. Sluit me het liefst op met dit nummer op de repeat.

avatar van Madjack71
Een aardig cross over album dat verschillende stijlen etaleert, maar mij naar verloop van tijd wat begint te vervelen.