The Strange Boys - And Girls Club (2009)

Label: In the Red

14. Who Needs Who More
  15. Probation Blues
  16. Death and All the Rest
avatar van Bart
Een erg leuk album met aanstekelijke nummers als 'Woe Is You and Me' en 'Should Have Shot Paul'. De Volkskrant verwoordde het als volgt:

''Je moet even door de krakende productie heen luisteren, maar dan ontvouwen zich een aantal messcherpe composities, met merkwaardige titels als Woe Is You And Me en For A Lack Of A Better Face.

Er klinkt een moeilijk te duiden urgentie door in de meeste nummers die zich kenmerken door de brutale rauwe schreeuwstem van Ryan Sambol en de bijna klassieke sixties gitaarsound van Greg Enlaw die zich bevindt ergens tussen surf, Captain Beefeheart ten tijde van Safe As Milk en de Velvet Underground.

Herkenningspunten genoeg, en toch klinkt dit verslavende And Girls Club verrassend onbevangen en origineel.''

Bron: de Volkskrant Select - muziekrecensies: And Girls Club - extra.volkskrant.nl

Hier kan ik me zeker in vinden!

Erg fijne plaat inderdaad. Beetje 60-garage rock achtig. Ik hoor er ook dingen als The Psychedelic Furs in terug en sowieso wel het 'Nuggets'-geluid. Bij "They're Building the Death Camps" vroeg ik me wel heel erg of dit niet gewoon uit 1968 komt... en dat is positief.

Dit is echt misschien mijn plaat van het jaar.

Mag ik schreeuwen?:

FUCKINGBRILJANTEMUZIEK!

avatar van Doc
Doc
Ja, dit is erg leuk.
Fucking Briljante muziek ja.......... ik hou het op een heel erg fijn plaatje die ik nog vaak ga horen.

elrayo
Als je dit album leuk vind moet je ook de andere albums van het In the Red label eens opzoeken, liggen allemaal een beetje in hetzelfde straatje!

JustaRascal
Dit is echt super, precies wat ik zocht.

Ik eh, tja. Het is origineel, en het heeft iets prettigs 'surfs' in zich. Maar briljant..? Wil iemand een poging doen zijn gevoelens over te brengen?
Ik hoor vooral een bandje dat (sorry dat muziekmensen eeuwig moeten vergelijken) probeert het donkere geluid van B.R.M.C. te combineren met een 60's surf/rock'n roll geluid! Maar dan met valse gitaartjes en een hoop toegevoegde noise! Het is wel leuk lichtvoetig om naar te luisteren, maar meer dan dat zit er tot nog toe niet in! (lyrics heb ik nog niet ontcijferd, misschien is het album niet zó luchtig als ie klinkt)

avatar van OmeWillem
Oei, onvervalste beat-muziek. Hopen dat het weer hip wordt! Vooralsnog 4* voor deze plaat.

avatar van Cherubini
Deze band klinkt als een demo die in 1964 (Stones Kurhaus) per ongeluk achter de kast is gevallen. En welke 45 jaar later bij de verbouwing van de studio weer ontdekt is. Waarna een gewiekste technicus nog geprobeerd heeft van de brakke opname een leuke plaat te maken.
Niet is blijkbaar minder waar, want Strange Boys and Girls Club (wat de naam van de band, wat is de titel ?) schijnen anno nu te opereren in Austin Texas,. Begrijp ik uit de Volkskrant.
Waarom wil een band nu nog klinken als een slecht opgenomen band uit begin jaren 60?. Die vraag houdt me wel bezig, Vooral omdat het verder een geweldige plaat is, waarbij bij elk nummer het rock-and-roll hart sneller gaat kloppen. Hoogtepunten zijn wat mij betreft het slepende" For Lack of a Better Face" en het opzwepende "Who Needs Who More"". Bij de CD geen verdere uitleg over wie dit gemaakt/geproduceerd hebben. Wel alle teksten van de songs, waarin (angst voor )geweld (Should Have Shot Paul) nooit ver weg is. Dus inderdaad Clor, iets minder luchtig als het eerst luistert. Maar volgens mij geweldig om live, zonder de technische opsmuk, naar te luisteren. Heb ze alleen nog op geen enkele festivallijst weten te ontdekken.

avatar van Doc
Doc
Ze spelen op 23 juli in Doornroosje Nijmegen (De Affaire festival)

JustaRascal
De dag ervoor in Rotterdam, Rotown.

boomkat
Cool, misschien dat ik daar wel kaartje voor pak. Ik moet sowieso nog veel meer concerten bezoeken. Dan is dit een mooi beginpunt. Ben momenteel even out of friends dus dat wordt denk ik wel alleen gaan

http://cgi.omroep.nl/cgi-bin/streams?/vpro/42285079/windowsmedia.asf?title=The+Strange+Boys+De+Affaire+2009&author=Strange+Boys - optreden op de Affaire.

Live klinkt zijn zangstem zelfs zo. Fantastisch, heb daar zeer zeker genoten. En naderhand rondlopen met 'strange boys and girls club' voorop je t-shirt geeft ook nog eens een hele kick! Erg leuk concert, goede muzikanten ook!

Vond ik ook, wat afgedanst daar. Alleen ja het stemgeluid verdronk in de mix wat niet zo erg was eigenlijk. Vreselijke strakke show alleen bijna geen contact met publiek.

boomkat
Jammer dat het naar het einde wat afzwakt, niet omdat de nummers slecht zijn, maar net wat teveel van hetzelfde. Anders zit de plaat echt op een 4,5. Nog altijd een dikke 4. Texaanse stoffige stadjes, late night drunks, zwoele zomeravonden, half verlaten barren, de schelle stem van de zanger, het rommelige Fijn, zeer fijn.

kkriz
Erg leuk, maar hoe mensen dit "origineel" kunnen noemen, ontgaat mij een beetje... Toch wel 4 sterretjes want het is wel prettig luisteren