Cancer - Death Shall Rise (1991)

Label: Vinyl Solution

1. Hung, Drawn and Quartered (3:25)
  2. Tasteless Incest (4:53)
  3. Burning Casket (4:02)
  4. Death Shall Rise (5:44)
  5. Back from the Dead (4:58)
  6. Gruesome Tasks (4:31)
  7. Corpse Fire (2:33)
  8. Internal Decay (5:54)
Stijn_Slayer
Dit is een beetje een vergeten death metal klassieker (hij is helaas ook niet meer zo 1,2,3 te koop...). Desondanks is dit een goed album uit de meest populaire death metal periode. Cancer heeft dit album nooit meer kunnen overtreffen. O.a. James Murphy speelde op deze plaat in Cancer. Wellicht had Murphy wat meer kunnen en moeten brengen, want hij is natuurlijk een topgitarist.

De naam is natuurlijk ongelukkig gekozen, dat zou Murphy later zelf nog pijnlijk ondervinden.

avatar van mxfnck
Aanrader voor elke liefhebber van old school death metal! Recentelijk ontdekt en ik beluister hem vaak tussen Obituary, Death en Cannibal Corpse door

AOR_Lover
Er is een deluxe edition uit met veel bonus materiaal
Death Shall Rise (Deluxe Edition) | Cancer | Peaceville - peaceville.bandcamp.com