The Innocence Mission - The Innocence Mission (1989)

Pop / Folk
Label: A&M

1. Paper Dolls (1:21)
  2. Black Sheep Wall (4:20)
  3. Surreal (2:50)
  4. Curious (2:48)
  5. Clear to You (5:41)
  6. Mercy (3:55)
  7. Broken Circle (3:26)
  8. I Remember Me (3:57)
  9. You Chase the Light (3:40)
  10. Notebook (4:36)
  11. Come Around and See Me (4:53)
  12. Wonder of Birds (3:16)
  13. Medjugorje (1:55)
Met terugwerkende kracht dit album aangeschaft - ofwel, eerst Birds of my Neighborhood en Small Planes beluisterd. En daardoor zo enthousiast geworden dat ik deze niet kon laten liggen. Conclusie: typische jaren tachtig sound, met The Innocence Mission nog volop in ontwikkeling, en daardoor niet goed te vergelijken met de latere albums. Toch al wel veel sfeer en ook die prachtige stem van Karen Peris. Uitschieter, het laatste nummer, nog geen twee minuten: Medjugorje, een bedevaartsplaats in Bosnië-Herzegovina. Heel intens gezongen.

avatar van Tegid.mzk
Een bijzondere sfeer heeft dit album! Anders dan hun recentere werk. Een beetje dreampopachtig. Het eerste nummer vind ik zelf misschien wel één van de mooiste van het album. Ook lekker kort! Clear to You is ook een topper... lekker romantisch.