Peter Tosh - Mama Africa (1983)

Jamaica
Reggae
Label: EMI

1. Mama Africa (7:56)
  2. Glass Houses (5:53)
  3. Not Gonna Give It Up (5:45)
  4. Stop That Train (4:01)
  5. Johnny B. Goode (4:03)
  6. Where You Gonna Run (4:09)
  7. Peace Treaty (4:21)
  8. Feel No Way (3:29)
  9. Maga Dog (4:25)
  10. Johnny B. Goode [Long Version] * (6:55)
  11. Where You Gonna Run [Long Version] * (6:35)
  12. Mama Africa [Single Version] * (3:55)
Marcel²
Er is zeker niets mis met dit album van Peter Tosh. Ik luisterde er vroeger als kind al naar, en nu nog steeds. Weinig reggae liefhebbers denk ik op deze site. Heb lang zitten denken om bij dit album een bericht te plaatsen. Maar iemand moet de eerste zijn. En dat ben ik. Voor de echte reggae liefhebbers is dit een goed album. Mooi openings nummer Mama Africa wel een vrij lang nummer trouwens. Het bekendste nummer op deze cd is toch wel Johnny B. Good. Stop That Train is een track die Peter al song op het album Catch A Fire van Bob Marley & The Wailers. De mooiste tracks vind ik, Peace Treaty, Feel No Way en Glass Houses. Er zijn drie reggae zangers die ik erg kan waarderen en dat zijn:Peter Tosh, Bob Marley en Dennis Brown. Heb ook aardig wat albums van hen. Ben nog even aan het vogelen hoe ik albums moet toevoegen, als dat lukt zet ik de albums van Dennis Brown er op. Er staat van hem geen ene album op. Voor de liefhebbers van reggae probeer No Nuclear War van Peter Tosh ook eens. Zijn laatste album Het album Mama Africa is goed voor 3*

Marcel²
Voor dit album Mama Africa ga ik mijn stem verhogen naar 4*. Het is een prachtig album van Tosh kan niet anders zeggen. 3* is toch te weinig geweest, bij deze maak ik het goed

avatar van steven
uitsekend album van Tosh . ook een van zn toegankelijkste met lekkere koortjes en blazers. klinkt als een klok .

legalize it is iets urgenter , maar deze zet ik vaker op

avatar van Madjack71
Een prima album van Peter Tosh, al vind ik de muzikale back up wel wat kaler worden i.v.m. zijn eerdere albums. Maar nummers als Mama Africa, Not Gonna Give It Up en vooral de sterke bewerking van Johnny B. Goode maken veel goed.

avatar van frolunda
Goed album van Peter Tosh wat een aangename,toegankelijke Reggae sound laat horen.Niks mis mee...