And So I Watch You from Afar - And So I Watch You from Afar (2009)

Label: Small Town

1. Set Guitars to Kill (5:29)
  2. A Little Bit of Solidarity Goes a Long Way (3:25)
  3. Clench Fists, Grit Teeth... Go! (6:19)
  4. I Capture Castles (7:17)
  5. Start a Band (4:53)
  6. Tip of the Hat, Punch in the Face (4:21)
  7. If It Ain't Broke... Break It (6:21)
  8. These Riots Are Just the Beginning (4:48)
  9. Don't Waste Time Doing Things You Hate (7:31)
  10. The Voiceless (6:27)
  11. Eat the City, Eat It Whole (7:45)
avatar van Tha)Sven
Afgaande op hun twee voorgaande EPs moet dit wel een pareltje worden. Leuk dat The Voiceless erop staat, vond dat de beste track van hun debuut EP. Jammer dat ze dan Something more than Power er niet op zetten, want dat vond ik zo'n geweldig nummer.

avatar van Joy4ever
Fraaie instrumentale postrock. Het sterke aan dit album vind ik toch wel de afwisseling. Het wordt nergens saai en voorspelbaar. Iets wat toch vaak een euvel is in dit genre.

avatar van Tha)Sven
Jammer dat ze geen gastvocalen hebben zoals bij de laatste EP, dat maakte het pas echt af en zorgde ervoor dat ze boven het standaard post-rock kwamen. Misschien een tip voor jou dan joy, staat hier niet op MuMe, volgens mij heet hij The City Burns Tonight.

avatar van snarf349
Ik vind met name het lalalalalalalalala in Dont waste time doing things you hate wel grappig, verder niks mis mee.

Waarom is dit album toch zo relatief onbekend?
Het is één van de beste dingen die ik heb gehoord sinds lange tijd.

avatar van blonde redhead
Luisterpaal bedankt! verdient idd wel wat meer aandacht dit.

avatar van Tha)Sven
The voiceless vind ik trouwens een stuk minder hier dan op hun EP, daar zit meer echo en reverb, maakt het nummer een stuk mooier.

avatar van ChefWerkplaats
Dit verdiend inderdaad wel een stukkie meer aandacht, het beste en vooral leukste wat ik sinds lange tijd gehoord heb! Binnenkort te aanschouwen in Merleyn te Nijmegen!

Bas I.
Yeah, gisteren gekocht bij hun fantastische optreden in Nijmegen en meteen laten signeren door de band. BAS = HERO staat er op!

avatar van Ducoz
Geweldige Hoes!

avatar van Henjo
Dit is echt wel nice! een beetje een combinatie tussen Post-Rock en instrumentale Math-Rock vind ik.

avatar van laboomzaa
Plaatje beluisterd nadat hij in het Rock Album van de Week geintoduceerd is. Instrumentale muziek...ik heb er steeds minder mee. Ik heb zang, schreeuw of iets derdelijks nodig. Ik raak verveeld na ee nummer of 5!! De afwisseling is er zeker en het heeft een vol geluid! Er zijn vele gitaar loopjes en de bas klinkt lekker. Ik geef 3,5**

Zal het voorlopig op mijn ipodje laten staan, het blijft prima muziek voor de shuffle!!

avatar van Sir Spamalot
Sir Spamalot (crew)
Ook in het kader van het Rock Album van de Week heb ik dit debuutalbum van deze vier Noord-Ieren beluisterd. De term post-rock werd gelanceerd, ik hoor instrumentale rock muziek met een geluid dat mij soms erg doet denken aan Mastodon en Tool. Het zijn ook lang uitgesponnen stukken met dikwijls bijtende dan weer grommende gitaren, een ronkende bonkende bas en drums die onheil voorspellen.
Instrumentale albums roepen bij mij twee gevoelens op, perfect als achtergrondmuziek maar dan niet in de pejoratieve betekenis van het woord, een lange rit door het gemis aan zang. Het is wel een redelijk intense ervaring en een album dat nu en dan eens een rondje mag draaien, niet te veel, niet te weinig. Leuke kennismaking.

Heb het bandje 'blind' gezien op Eurosonic begin dit jaar en werd compleet weggeblazen. Zelden zo onder de indruk geweest van een liveset. In april heb ik ze weer gezien in Vera Groningen, maar nu met een torenhoge verwachting; deze werd compleet ingelost. Wat een dynamiek, wat een noise, wat een energie.
Ter plekke de plaat gekocht en elke keer als ik hem opzet, krijg ik weer herinneringen van die live-optredens. Dus voor degenen die naar Lowlands gaan, a MUST see. Epic stuff.

avatar van Guinness1980
Ik ken alleen het eerste nummer, benieuwd of de rest ook zo goed gaat bevallen!

avatar van Guinness1980
Normaal gesproken ben ik niet zo'n liefhebber van een album met alleen maar instrumentale muziek maar dit album is voordat ik je het weet alweer afgelopen.
Zit genoeg afwisseling in om het hele album te kunnen af luisteren.

Leukste nummers tot nu toe:
Set Guitars to Kill, 4.I Capture Castles, Don't Waste Time Doing Things You Hate en The Voiceless .

3,5 is mijn (voorlopige) stem.

avatar van freakey
De platen ken ik nog niet, uitverkocht bij Concerto.... maar ik heb ze afgelopen weekend op Lowlands zien spelen, geweldige openbaring!!!!

Ga ik zeker (zeer binnenkort) een ceedeetje van aanschaffen.

avatar van kazzie
Jezus te paard, dit is echt geniaal!
Zou ze zondag live gaan zien in Venlo maar optreden is afgelast, helaas. Maar hopelijk krijg ik binnenkort en anders volgend festivalseizoen een herkansing.

avatar van Ducoz
De hoes klopt bij hun persoonlijke beschrijving:
We are the raging Bull in the porcelain store..

avatar van Cloud
Enige boeiende cd in de laatste jaren.

avatar van Cloud
De beste cd van de laatste jaren.

avatar van Bardt1980
Ik ben blij dat ik vorig jaar op Lowlands toevallig langs de India tent op liep, anders was het virtuoze optreden van deze, voor mij toen nog onbekende band, aan mij voorbij gegaan.
Hallelujah! Wat een muur van geluid brengen deze jongens naar voren. Heb direct daarna bij thuiskomt hun albums gecheckt waar deze toch met kop en schouders er bovenuit steekt. Ik ben er ook al een tijdje naar op zoek, maar hij is in Nederland schijnbaar nogal moeilijk leverbaar
Iemand suggesties?

avatar van Sammy
Bardt1980 schreef:
Iemand suggesties?

Bij de meest voorkomende commerciele platenzaak van Nederland gewoon te verkrijgen voor 16.99.

Heerlijke plaat!

avatar van Bardt1980
Sammy schreef:

Heerlijke plaat!

Free Record Shop?

avatar van Alarum
Pas deze band live gezien, jezus christus wat een geluid, wat een show!

avatar van freakey
Alarum schreef:
Pas deze band live gezien, jezus christus wat een geluid, wat een show!

Ja he...

Ik zag het optreden in 013 afgelopen maandag... ik vind cd nummer 2 nu ik de nummers live heb gehoord opeens nog interessanter, terwijl ik in eerste instantie deze eersteling een stuk beter vond...

avatar van SirPsychoSexy
Cloud schreef:
De beste cd van de laatste jaren.
Daar kan ik het alleen maar volmondig eens mee zijn. Wat een machtige plaat is dit; ijzersterk van begin tot einde.

avatar van Chungking
Henjo schreef:

Ook wel iets steviger dan de doorsnee post-rock, af en toe wordt er echt stevig gebeukt. Maar vooral ook met meer afwisseling en verrassing, veel intensiteit en toch met een constant niveau over het hele album.

Erg fijne plaat dit!