Long Tall Ernie & The Shakers - It's a Monster (1973)

Label: Negram

6. Goodbye Johnny
  7. Bumpety Bump
  8. My Girl Won't Dance
  9. Please Don't Wait Too Long
  10. You'll Regret (Your Wedding Day)
  11. The Knife
  12. A Cowboy Never Cries
  13. If You'll Ever Notice Me
  14. Bye Bye
avatar van Madjack71
Leuke niets aan de hand rock 'n roll old school, van good old Jan Rietman en de zijne. Piano spelen kan die, op zijn Jerry Lee Lewis. Kleurrijke hoes ook.
Energieke plaat en wel 'ns leuk om zo te horen.

avatar van sq
sq
Deze heb ik pas gekregen in een stapeltje, samen met platen van Cuby & the Blizzards en Herman Brood. En dan steekt deze daar toch wel erg negatief bij af. De mannen zullen zeker plezier hebben gehad, en de hoes is geweldig, maar ik kan hier toch niet naar luisteren zonder mij te ergeren. En ik ben ook al niet erg enthousiast over Rietman's pianospel. Wel eens met Madjack71 dat dat met de de stijl van Jerry Lee Lewis is te vergelijken maar dat is dan wat mij betreft net zo geslaagd als dat track 2 kan staan naast datgene waarvan het is afgekeken (Elvis' Jailhouse Rock). Wat kan Herman Brood dan toch ontzettend goed piano spelen, denk ik dan.

Later zouden deze mannen nog met collages van Rock n Roll covers in de hitparade komen, en wellicht is een verdienste dat ze het genre opschudden in een periode dat er weinig aandacht voor was. Voor mij is dit echter geen jeugdsentiment en dan blijft over dat deze plaat - hoewel met origineel repertoire - toch teveel klinkt als een bandje voor feesten en partijen met knipoogjes naar de echte R&R. Voor mij te licht bevonden voor mijn verzameling, en deze gaat naar zolder.